[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محصولات باغی به نسبت محصولات زراعی نیاز آبی کمتری دارند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های گیلان  ایجاد اشتغال مولد یکی از بحث های مهم در راستای استفاده از  فارغ التحصیلان رشته کشاورزی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه صنایع وابسته در حوزه کشاورزی افزود:  توسعه صنایع وابسته و صنایع فراوری نیز یکی از شاخص هایی است که می توان با آن ارزش افزوده محصولات باغبانی را افزایش داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از نیازهای استان را استفاده از صنایع تبدیلی دانست و بیان کرد: ارزش افزوده محصولات بخش کشاورزی شامل صنایع بسته بندی، صنایع فراوری و صنایع جانبی بوده و به این منظور در تلاشیم با همکاری مدیریت صنایع این ظرفیت ها را در استان افزایش دهیم.

پارسافر با اشاره وجود ظرفیت های بالقوه در اراضی بالادست و اراضی جلگه ای گیلان به منظور انجام سرمایه گذاری بیان کرد: در گیلان ظرفیت های خوبی در حوزه بالادست و اراضی جلگه ای وجود دارد که منجر به رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری شده و تحقق این امر باعث تولید محصولات بیشتر باغی خواهد شد.

وی همچنین به راهکارهای افزایش بازدهی اقتصادی در عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید محصولات جدید باغی به استان وارد شود تا از این طریق  بازدهی اقتصادی محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

وی هدف از وارد کردن ارقام جدید به استان گیلان را به جهت افزایش ارزش اقتصادی محصولات بخش کشاورزی خصوصاً در حوزه باغبانی دانست و تصریح کرد:  بلوبری یکی از ارقامی است که می تواند این ظرفیت را هم در بخش اشتغال و هم در بحث اقتصادی بودن محصولات باغبانی برای استان گیلان ایجاد کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اشکورات

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان