[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با برشمردن اهداف این کارگروه بر ضرورت اصلاح سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی-ایرانی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی، آموزش مهارت زندگی سالم و نشاط اجتماعی از اولویت های این کارگروه است، ادامه داد: دستگاه های اجرایی و سازمان های فرهنگی، رسانه ای و مردم نهاد باید باید اهتمام جدی و در این زمینه داشته باشند.

استاندار گیلان نقش آموزش در کاهش آسیب های اجتماعی را غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: توجه به آموزش ساکنین حاشیه شهرها و روستاها منجر به پیشگیری از آسیب ها می شود.

وی با اشاره به حیوان گزیدگی به ویژه بیماری هاری، تصریح کرد: شهرداری ها را موظف به استمرار ساماندهی مؤثر حیوانات اهلی است و دستگاه های مرتبط با سلامت آب و غذای مردم همچون جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

زارع به نگرانی های ایجاد شده درباره کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن در میان مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید متناسب با ایام کرونایی از طریق آموزش و پرورش، صدا و سیما و معلمان بهداشت، برنامه ریزی، فرهنگ سازی و نظارت شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توانمندسازی، آموزش، مهارت آموزی زندانیان پس از آزادی اشاره و تصریح کرد: نیازمند همراهی برخی از دستگاه های مرتبط در این خصوص هستیم چرا که اشتغالزایی برای زندانیان، بازگشت به ارتکاب جرم را به حداقل می رساند.

استاندار گیلان به تبعات گسترده کرونا به ویژه برای خانواده های کمتر برخوردار اشاره و اضافه کرد: باید اقدامات لازم از سوی دستگاه های متولی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا در مرحله پسا کرونا انجام شود.

وی سالمندان و کودکان را دو قشر مهم در جامعه برشمرد و با اشاره به اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، اظهار کرد: نیازها و مشکلات این دو قشر باید به درستی بررسی شود و گفتمان سازی اثربخش و عملیاتی کردن تصمیمات در دستور کار باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان