[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کشتی فرنگی از ۱۵ مهرماه به میزبانی اسلو نروژ آغاز می شود که در آن، مدال آوران المپیک توکیو نیز شرکت خواهند کرد. براساس اعلام اتحادیه جهانی، در کشتی فرنگی ۷ مدالیست المپیک (۲ طلا، یک نقره و ۴ برنز) روی تشک خواهند رفت که می توان به محمدعلی گرایی طلایی ایران در وزن ۶۷ و محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در ۹۷ کیلوگرم اشاره کرد.

کشتی فرنگی کشورمان در المپیک توکیو موفق به کسب یک طلا و یک برنز شد اما حالا این انتظار از شاگردان آقای خاص وجود دارد تا مدال های بیشتری را در نروژ درو کنند. فرنگی کاران در جهانی 2019 موفق به کسب 3 مدال برنز توسط رضا نجاتی، محمدعلی گرایی و سعید عبدولی شدند و نتوانستند به مدال طلا دست پیدا کنند. باید دید شاگردان آقای خاص در این دوره طلایی خواهند شد یا خیر؟

اسامی کشتی گیران اعزامی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس پور

عباس پور با کسب طلای جام وهبی امره موفق شد به مرحله انتخابی وارد شود. وی برای پوشیدن دوبنده ملی ده بزرگی قهرمان جوانان جهان را پیش رو داشت که موفق شد در ۲ مسابقه انتخابی به پیروزی رسیده و نماینده کشورمان در این وزن باشد. وی مدال نقره نوجوانان جهان را هم در کارنامه دارد.

۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی

مردانی در وزنی المپیکی با حریفان سرشاخ خواهد شد که سرجی املین از روسیه دارنده مدال برنز المپیک در آن حضور دارد. وی سابقه حضور در جهانی ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد که با شکست در مرحله یک چهارم مقابل حریفی از کره، بدون مدال کنار رفت.

مردانی در مسابقات ۲۰۱۸ هم کاری از پیش نبرد و در همان مبارزه نخست مقابل حریفی از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک شکست خورد و حذف شد. این فرنگی کار کشورمان که برنز بازی های آسیایی را در کارنامه دارد، باید دید در سومین حضورش می تواند به مدال برسد یا خیر؟

۶۳کیلوگرم: میثم دلخانی

این کشتی گیر جوان کشورمان چند مدال رنگارنگ آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد. آخرین حضور دلخانی در مسابقات برون مرزی مربوط به قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ است که به مدال نقره دست یافت. وی سابقه حضور در قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ را نیز در کارنامه دارد که در آن به عنوان بهتر از پنجمی دست نیافت.

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

دارنده مدال طلای المپیک این روزها تمام تمرکز خود را روی مدال طلای جهان گذاشته تا بتواند رکوردی تاریخی را به ثبت برساند. گرایی که تنها طلایی کشتی ایران در المپیک بود، با ذات آرام و خونسرد خود تمریناتش را پیگیر است تا بتواند بار دیگر پرچم ایران را در نروژ بالا ببرد.

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری

این کشتی گیر شیرازی در جام وهبی امره ترکیه به مدال طلا دست یافت. در این وزن امین کاویانی نژاد مدال آور آسیا و محمدرضا مختاری نفر اول جام تختی بودند اما با توجه به مدال طلای مختاری در ترکیه وی به عنوان نماینده کشورمان در این وزن انتخاب شد.

۷۷ کیلوگرم: محمد علی گرایی

برخلاف آنچه همه انتظار داشتند، محمدعلی گرایی نتوانست در المپیک توکیو به مدال دست یابد اما با توجه به ارزیابی مثبت کادر فنی از عملکرد گرایی وی در این وزن قرار شد به مسابقات جهانی اعلام شود. گرایی با فن سنجاب پرنده در المپیک مورد توجه جهانیان قرار گرفت. این فرنگی کار کشورمان در ۲ دوره مسابقات جهانی در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به مدال برنز دست یافته بود.

۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام

پشتام پیش از این در وزنی پایین تر رقابت می کرد اما با توجه به عملکرد بهتر گرایی در ۷۷ کیلو، کادر فنی تصمیم گرفت پشتام در ۸۲ کیلوگرم روی تشک برود. پشتام امسال در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی آلماتی برگزار شد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت . در این وزن رفیق حسین اف از آذربایجان که مدال برنز المپیک را کسب کرده می تواند یکی از رقیبان پشتام برای طلای جهان باشد.

۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری

رامین طاهری ۳ طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. وی در جام وهبی امره نیز موفق به کسب مدال طلا شد و با توجه به برتری مقابل چند ورزشکار روس، نماینده این وزن انتخاب شد.

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

ساروی با عملکرد خوب خود در بازی های المپیک مدعی بی چون و چرای این وزن بود. وی حالا تمام تمرکز خود را برای طلای جهانی گذاشته اما برای رسیدن به هدف احتمالا موسی اولوف از روسیه را پیش رو خواهد داشت که مدال طلای المپیک توکیو را کسب کرد.

۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

یوسفی به صورت کاملا اتفاقی در فاصله کوتاه به آغاز مسابقات به ترکیب تیم ملی اضافه شد . وی که در سرشاخ با امین میرزازاده در جام پیتلاسینسکی برای پوشیدن دوبنده ملی جهت اعزام به المپیک ناموفق بود، حالا با مثبت شدن تست کرونای میرزازاده این فرصت را پیدا کرد تا در جهانی روی تشک برود . یوسفی امسال در قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافت. ۲ دارنده نقره و برنز المپیک هم در این وزن در مسابقات جهانی نروژ حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : محمدهادی ساروی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان