[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دو روزی هست که  گفت وگوهای سیاسی_اقتصادی ایران در جمهوری فدرال روسیه با محوریت اتصال و توسعه کریدور شمال جنوب در مسکو آغاز شده و هم چنان نیز ادامه دارد.

به گفته مقام روسی، در این نشست روند توسعه کریدور شمال جنوب موردبررسی و ایجاد و تأسیس سازمانی جهت توسعه همکاری ها از ابعادی بوده که در این نشست ها به آن تأکید شده است.

جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در حاشیه این نشست اعلام کرد که کریدور شمال جنوب در حال ورود به فاز جدیدی از همکاری ها شده است و می تواند موجب تقویت بنیه اقتصادی ایران، روسیه و کشورهای در حاشیه این راه ازجمله جمهوری آذربایجان شود.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، ایران نیز اقدامات مؤثری را در جهت توسعه شبکه ریلی و اتصال به کریدور شمال جنوب در پیش گرفته است.

جلالی گفته به زودی راه آهن چابهار به زاهدان و پس ازآن به بنادر کشور متصل خواهد شد، به گفته وی تا پایان سال بندر کاسپین به شبکه ریلی متصل می شود و مهم تر از آن اتصال خط ریلی رشت به بندر آستارا است که امیدواریم به سرعت نهایی شود.

 

 

در این نشست علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی ایران، علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و سید جلیل جلالی فر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران روسیه از گیلان حضور دارند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بلومبرگ

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان