[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد فروتن بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گیلان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از نهضت امام حسین (ع) و اربعین نشأت گرفته است.

وی در ادامه به یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به عنوان یکی دیگر از جلوه های عاشورایی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ۱۳ آبان به نماد استکبارستیزی ملت ایران تبدیل شده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان هشت سال دفاع مقدس را یادآور عزت، ایثار، صبر، جانفشانی و شهادت دانست و تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» را تحقق بخشیدند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، سپاه، ارتش منسجم و بسیج مردمی نداشتیم اما زمانی که دشمن جنگ بر ما تحمیل شد همه مردم پای کار آمدند، ادامه داد: جنگ تحمیلی عرصه های دفاعی و پشتیبانی برای ما دستاوردهای زیادی داشت.

حجت الاسلام فروتن با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی در همه عرصه ها توانمند و قدرتمند است، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور جوانان در میدان دفاع هشت ساله بودیم و با استعدادهایی که در کشور وجود داشت معادلات قدرت نظامی را بر هم بزنیم.

مسئول بعثه رهبری در حج و زیارت گیلان با اشاره به نقش نصرت الهی در چهار دهه گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی نهضت انقلاب و دوران دفاع مقدس را به گونه ای تدبیر کرد که همگان متوجه قدرت خدا شدند.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب دانست و افزود: امام خمینی (ره) از حرکت جوانان دانشجو تعبیر به انقلاب دوم کرد که مهم تر از انقلاب اول است، زیرا با وجود سفارت آمریکا هرگز پیروزی های عظیم ملت شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام فروتن با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در امتداد عاشورا و اربعین و متصل به عصر ظهور و انقلاب جهانی الهی است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد می خواهد زمینه ساز حکومت جهانی باشد لذا استکبارستیزی را سرلوحه خویش قرار داده است.

وی جهاد در راه خدا را خط امام و رهبری برای ادامه مسیر انقلاب دانست و افزود: همه ما سرباز ولایت هستیم و در همه صحنه های انقلاب و نظام اسلامی باید لباس سربازی به تن کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان