[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی در کشور لازم الاجرا است، اظهار کرد: یکی از قوانین مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است لذا تمامی ادارات و مسؤولان باید به این قوانین توجه و به نحو احسنت آن را انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه دفترخانه های رسمی در خصوص صدور سند قطعی برای نقل و انتقالات خودرو گفت: طبق ماده ۲۹ قانون راهنمایی رانندگی مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی تمامی  تمامی دفترخانه های رسمی باید نسبت به صدور سند قطعی نقل و انتقال خودرو اقدام کنند.

به گفته نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هیچ شخصی سوای از قانونگذار حق ندارد قانون مصوب مجلس را طبق برداشت و سلایق شخصی خود تفسیر کند زیرا منجر به هرج و مرج در جامعه می شود.

دلخوش اجرایی نشدن تعهداتی مانند مالیات بر ارزش افزوده در دفترخانه ها برای صدور سند نقل و انتقال را جرم دانست و بیان کرد: قانونگذار هزینه های پیش بینی شده به منظور صدور سند نقل و انتقال خودرو را تکلیفی برای دفترخانه ها دانسته و عدم اجرای تعهداتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و اجرای طرح کاداستر جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انتقال سند رسمی جزو وظایف دفترخانه های اسناد رسمی است، تصریح کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف دفترخانه های رسمی انجام این کار بود و ضمنا پیش از صدور این سند پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است برگ سبز یا شناسنامه ی فنی خودرو را صادر کند، لذا از تمامی مردم درخواست دارم در مسئله نقل و انتقال خودرو معیار را قانون مصوب مجلس شورای اسلامی قرار دهند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‍ های مناطق جنگلی روستای تنیان پس از نقشه برداری کاداستر از سوی منابع طبیعی تا دو ماه آینده انجام می شود، گفت: همه هزار و ۵۰۰ خانواری که بیش از ۵۰ سال است که در ۱۵۳ هکتار از زمین های منابع طبیعی خانه ساخته اند و زندگی می کنند سند مالکیت دریافت می کنند.

به گفته دلخوش، زمین های تحت تملک این روستائیان از سوی بخشداری و دهیاری محل برای دریافت سند مالیکت به بنیاد مسکن معرفی و پس از تأیید بنیاد مسکن و منابع طبیعی برای صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد ارسال می شود، خانوار های تنیانی برای دریافت سند مالکیت باید اجرت المثل و اجرت زمین را پرداخت کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اسناد رسمی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان