[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم گلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه دوران دفاع مقدس منجر به افول و ذلالت استکبار در جهان بین الملل شد، اظهار کرد: در دوران پیش از انقلاب ایران همه امکانات را در اختیار آمریکا و استکبار قرار داده بود اما بعد از پیروزی انقلاب تمامی منافع آمریکا از ایران قطع و عزت به مردم جمهوری اسلامی بازگشت.

وی یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بازگشت قدرت و عزت به ملت دانست و گفت: دوران دفاع مقدس اوج قدرت نمایی و عزت جوانان این مرز و بوم بود به گونه ای که استکبار راهی جز پذیرفتن شکست نداشت و ثمره آن عزت، امروز با سخنرانی رئیس جمهور مشخص می شود که می گوید دولت آمریکا در هیچ جا حتی کشور خود اعتبار و جایگاهی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از کشورهای افغانستان و عراق بیان کرد: شهدا با خون خود، جوانان جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و مردم ایران با ایستادگی و فداکاری خود باعث خروج آمریکا و شکست ذلیلانه این کشور در خاورمیانه شدند.

فلاحتی با تأکید بر نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی در گسترش اسلام در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب برخی از کشورهای خاورمیانه از امکانات خود در راستای مقابله با گسترش اسلام استفاده کردند اما جمهوری اسلامی مقتدرانه در مقابل آنان ایستادگی کرد.

وی با قدردانی از زحمات مردم در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: استکبار همواره در تلاش است تا مردم از آرمان های انقلاب دور شوند اما مردم آگاهانه، شجاعانه و با بصیرت بالای خود از انقلاب و آرمان های امام راحل(ره) دفاع کردند.

آزادگی و ولایت پذیری درس بزرگ دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس با شعار ما مقتدریم در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تبلور ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و جوانان این مرز و بوم است و شهدا با خون های پاک خود همواره باعث سربلندی و ماندگاری این نظام اسلامی شدند.

سرهنگ اکبر قاسمی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ معرفتی دوران دفاع مقدس در جامعه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هرچقدر از منظر زمانی از دوران دفاع مقدس دور می شویم باید از منظر معرفتی بیشتر به آن دوران پر افتخار نزدیک شویم.

وی پیروی از ولایت و آزادگی را درس بزرگ دوران دفاع مقدس برای جوانان نسل جدید دانست و بیان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس از تمام لذت های دنیوی گذشته و با ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی خود درس ولایتمداری، آزادگی، اطاعت از ولی فقیه و شجاعت را به ما یادآوری کردند.

مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس در گیلان برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که هدف از برگزاری تمامی این برنامه ها توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است.

عبدالله پاکاری با اشاره به برگزاری مراسم مهمانی لاله ها در سرتاسر استان گیلان گفت: برنامه مهمانی لاله ها به طور همزمان در یک هزار و ۲۹۸ گلزار شهدای گیلان برگزار می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان