[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر پنج شنبه در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید شهرستان صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان با بیان اینکه ضیابر سرزمین مجتهدانی است که از علمای تراز اول شیعه محسوب می شوند، بیان کرد: سید عبدالوهاب ضیابری از علمای برجسته و از مفاخر استان گیلان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نارضایتی ایشان از وضعیت عدالت در کشور، گفت: گیلان استانی است که ۸ هزار شهید دارد اما پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب کاری در خور شأن این مردم انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان نجیب، بزرگوار و شاکر هستند اما خدمات سال های اخیر به هیچ عنوان در شأن آنها نیست، تصریح کرد: سرسبزی خطه شمال فریبنده شده و فقر زیر این سرسبزی پنهان است.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: آب شرب و کشاورزی استان گیلان وضعیت نامطلوبی دارد و اکثر مناطق شهری و روستایی استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند همچنین زیرساخت های برق گیلان نیز فرسوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تالاب بین المللی انزلی روزگار خوشی ندارد، افزود: شیرابه سراوان ۴۲ سال جمع شده و کسی در استان به فکر آن نبوده و زد و بند سیاسی و مالی در استان باعث شد بسیاری از زیرساخت های گیلان به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر شهرک های صنعتی گیلان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، بیان کرد: کارگران شرکت ها به دلیل اوضاع بد کاری دچار افسردگی شده اند و جوانان تحصیل کرده بیکار هستند.

آیت الله فلاحتی راه اندازی شرکت ها و همگرایی مسئولان را موجب ساماندهی استان دانست و تصریح کرد: موضوع سراوان یک فاجعه ملی برای کشور است زیرا شیرابه های آن از دو رودخانه کلان شهر رشت به تالاب انزلی می ریزد و فاجعه در دریای خزر ایجاد می کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان