[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز رشت با بیان اینکه از نشانه های مومن زیارت روز اربعین حسینی (ع) است، اظهار کرد: با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور به امید خدا مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) سال بعد به مانند سال های گذشته باشکوه هرچه بیشتر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت اخیر نیروی دریایی و ناوگروه ۷۵ پیام باعث افتخار بود، افزود: این ناوگروه با عبور از کشورهای مختلف پیام صلح، دوستی و اقتدار کشور ایران را به دنیا مخابره کردند.

امام جمعه رشت با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش آموزان، گفت: اگر بنا به بازگشایی مدارس باشد باید سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق در مدارس رعایت شود.

فلاحتی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار وزارت ورزش و جوانان باشد و از ظرفیت و منابع انسانی داخل به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال با مربی ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا، افزود: وقتی استعدادهای به این خوبی در کشور داریم، نباید نگاه مان اینقدر به بیرون باشد و باید در تمامی رشته های ورزشی تحولی مانند والیبال ایجاد شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیای امروز از ورزش به عنوان یک مسیله سیاسی بهره برداری می کند، گفت: سجده شکر و بوسه ورزشکاران ایرانی بر آرم الله پرچم ایران در المپیک و پارالمپیک ستودنی بود.

فلاحتی با اشاره به اینکه افتخارآفرینی ورزشکاران ما با حجاب در عرصه ورزش باعث افتخار ما است، بیان کرد: استفاده از چفیه به عنوان نماد جهاد،شهادت و پهلوانی باعث غرور ملت ایران شد زیرا ورزشکاران باید علاوه بر قدرت جسمی، قدرت معنوی ایران را نیز در دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به شرکت رئیس جمهور در اجلاس شانگهای، افزود: ایران بعد از سال ها از عضو ناظر به عضو دائم اجلاس شانگهای رسید که این بسیار باارزش است و اتفاق خوبی برای کشور بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها دنبال این هستند تا ایران را در منطقه و در سطح بین الملل به حاشیه ببرند، تصریح کرد: دولت قبلی علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به ظرفیت کشورهای منطقه توجه ای نمی کرد و حتی آمریکایی ها تاجیکستان و قرقیزستان را وادار کرده بودند که جلوی پیوستن ایران به این اجلاس را بگیرند اما با تلاش کشورهای چین و روسیه و پیگیری های رییس جمهور فعلی، ایران به جمع کشورهای این اجلاس پیوست.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه دشمنان ما نمی خواهند ایران در منطقه دارای قدرت باشد، بیان کرد: برخی در داخل نیز از این تفکر آمریکایی حمایت میکنند که این واقعا جای تأسف است، پیوستن به اجلاس شانگهای به دلیل تأثیرگذاری بالای ایران در معادلات نظامی منطقه است و کشورهای دیگر نیز به افزایش قدرت مانور سیاسی ایران در منطقه ایمان آورده اند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت پیوستن ایران به اجلاس شانگهای، افزود: امکان فروش و صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای عضو که بیش از ۳ میلیارد جمعیت دارند و دلیل دیگر این که منطقه جغرافیایی این کشورها بسیار عظیم است و ۴۳ درصد جمعیت جهان در این کشورهای عضو اجلاس شانگهای حضور دارند.

وی با اذعان به اینکه در گذشته نسبت به این کشورهای همسایه غفلت شده بود، گفت: سقف قراردادها با کشورهای همسایه در دولت های قبل بسیار پایین است در حالی که برخی از کشورهای همسایه خریدار تولیدات پ محصولات ما بوده و هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات خوب قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه در راستای فساد ستیزی، بیان کرد: تصویب مجلس برای صدور مجوزهای کسب کار یک اقدام ارزشمند بود زیرا در گذشته سرمایه گذاران نمی توانستند سرمایه گذاری کنند.

فلاحتی با بیان اینکه کاغذبازی سرمایه گذاران را کلافه کرده و باعث مهاجرت آنها شده است، گفت: سهم خواهی برخی مسئولان و مدیران، بسیاری از سرمایه گذاران خوب کشور را بیچاره کرده است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت سازی مالی شرکت های وابسته به دولت، افزود: عدم شفاف سازی شرکت های وابسته به دولت از اعجایب بود و باید مشخص شود که چگونه برخی از افراد یک روزه میلیاردر شدند اما عده ای در حال فقیر شدن هستند. 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مدیران فاسد باید برکنار شوند، گفت: باید انسان های پاک دست و سالم روی کار بیایند تا مردم نفسی بکشند و باید هرچه سریع تر بساط مدیران ناکارآمد برچیده شود..

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مدیر فاسد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان