[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد امین نقدی در خطبه های این هفته نماز جمعه فومن با اشاره به اتخاذ تصمیمات شجاعانه ریاست جمهوری در خصوص سیاست های خارجی، گفت: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نشانگر فصل نو از روایت گری ایران در عرصه های جهانی است.

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه در روابط خارجی ایران بزودی بر اساس توازن شکل خواهد گرفت، افزود: کشوری که استقلال داشته باشد در عرصه های سیاسی و اجتماعی و مسائل خرد و کلان می شود.

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه غرب سو استفاده از جمهوری اسلامی ایران را به خواب خواهد دید، اظهار کرد: اگر با هر فشار و تهدیدی که می شود دست نیاز به کشورهای بیگانه دراز کنیم نشان دهنده ضعف ما است.

وی با تاکید بر اینکه ملت تاریخ ساز ایران عزت خود را به رخ دنیا خواهد کشید، تصریح کرد: با تصمیمات مستقل، روابط سیاسی، نظامی و مسائل بین الملل ایران باز سازی شده و شهروندان ایرانی از این تغییر رویکرد سود می برند.

جنبه انسان سازی دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است

امام جمعه فومن ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: فارغ از تعلقات دنیوی بودن از جمله خصایص شهدا است که باید به آن توجه و عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی، به دنبال چنگ زدن به ارزش هایی است که شهدا وارث آن بودند، اضافه کرد: ترویج اخلاق اسلامی در عرصه های مختلف باید گسترش یابد و با الگوبرداری از شهدا و بازگشت به گنجینه پر بار ایثارگران عرصه جنگ تحمیلی می توان به راه نجات دست یافت.

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه دفاع مقدس جنبه انسان سازی داشت و رزمندگان با حضور در این فضا توانستند خدا محوری را به الگوی زندگی خود قرار دهند، اظهار داشت: حفظ ارزش های انقلاب، بیداری در مقابل دشمن و اتحاد همدلی این رزمندگان در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی گفت: کسب علم باید همراه با خدا شناسی و خدا محوری باشد تا به اصول اخلاقی برسد علمی که ضرر و زیان داشته باشد با دین اسلام در تضاد است.

امام جمعه فومن آموزش همراه با پرورش در حوزه های علمیه، دانشگاه و مدارس را نشانگر تعلیم و تعلم اسلامی دانست و گفت: مسئولان باید برای تربیت اسلامی در این فضاهای انسان ساز تلاش بیشتری به کار گیرند.

وی از مسئولان آموزش و پرورش فومن خواست که در انتخاب مدیران مدارس دقت ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: از مسئولان آموزشی در استان گیلان درخواست می شود مدیران لایقی برای شهرستان انتخاب کنند که عیار اسلامی را در آموزش و پرورش سهیم کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان