[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت نام آنلاین نوبت دهی مطابق واکسن موجود در پایگاه های واکسیناسیون است، افزود: متأسفانه برخی از شهروندان بدون ثبت نام آنلاین به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه در راستای تکریم و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان واکسیناسیون این افراد انجام می شود، اضافه کرد: قطعاً این روند سبب ایجاد تجمع در مراکز واکسیناسیون می شود.

مهرابیان با اشاره به اینکه پیش از این ۲۹۶ پایگاه تزریق واکسن در گیلان فعال بوده است، ادامه داد: با عمومی شدن واکسیناسیون در گیلان این مراکز به ۴۴۷ پایگاه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ پایگاه واکسن در شهر رشت قرار دارد، افزود: شهروندان برای واکسیناسیون باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و وقت بگیرند و پیامک مراجعه دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به آمادگی برای افزایش شیفت کاری مراکز واکسیناسیون در استان استان، گفت: پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده و در صورت نیاز اجرایی می شود.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت های بالای در شبکه بهداشت و درمان، افزود: از ظرفیت مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت استفاده می شود و بر اساس نیازهای روز از این ظرفیت های بهره گیری می شود.

مهرابیان با بیان اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان گیلان و همچنین سایر مسئولان به دنبال جذب سهمیه بیشتری از واکسن برای استان هستند، گفت: تسریع روند واکسیناسیون سطح بیشتری از شهروندان گیلانی را در برابر کرونا ایمن می کند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بستری های کرونایی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان گیلان ۴۹۴ بیمار است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۷۱ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی پذیرش شده اند و این نشان دهنده فعالیت کرونا در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۹۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، گفت: روز گذشته ۱۱ بیمار دیگر نیز به این بخش منتقل شدند و ۸۹ بیمار کرونایی نیز در شرایط بد قرار دارند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان