[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده، فعال رسانه ای گیلان در یادداشتی نوشت: بنا بر روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده، علامت مومن پنج بخش بوده که یکی از آنها زیارت اربعین برشمرده شده است.

برای زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا در روز اربعین عظمت و ثواب فراوانی برشمرده شده که یکی از آنها برابر بودن یک قدم در آن مسیر بهشتی با یک حج است.

گرچه ذکر فضایل و ثواب های زیارت اربعین در این مجال توسط نگارنده غیر ممکن است اما آنچه مشهود و مبین است زیارت آگاهانه و مشتاقانه خیل میلیونی زائرانی است که همه ساله خود را از اقصی نقاط جهان به بارگاه و ملجا شریف امام حسین علیه السلام می رسانند.

آخرین حضور با طمئنینه ما در کنگره بین المللی راهپیمایی اربعین حسینی مربوط به دو سال گذشته است؛ اربعینی که بسیج رسانه گیلان بانی شد تا جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران دل خود را به اقیانوس بی کرانه کربلا و ساکنان آن بزنند.

دو سال پیش بنابر شواهد و آمارهای موجود، حدود ۲۰ میلیون نفر زائر در روز اربعین خود را به کربلا رساندند که بخش قابل توجهی از زوار، ایرانیان بودند. حضور میلیون ها نفر در یک روز و یک مکان که هیچگاه در هیچ جای دنیا سابقه نداشته و مطمئنا جز در اربعین کربلا نمونه نخواهد داشت. 

گردهمایی بین المللی اربعین مسیر شکوه و عظمت را با زائران ایرانیش طی می کرد تا زمانی که طی سال گذشته حضور مشتاقان حسین در سرزمین امام هشتم در گردهمایی بین المللی اربعین به دلیل شیوع کرونا محدود شد و این ویروس توانست بر اراده دولت ها و ملت ها غلبه کند و به ظاهر مانع از تشکیل جمعیت ده ها میلیونی در کربلا شود.

اما امسال با شناخت ویروس کرونا، گسترش فرهنگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی در منطقه و همچنین اجرای واکسیناسیون عمومی در دنیا، تا حدودی میتوان گفت از اعمال محدودیت شدید شکل گیری اربعین حسینی کاسته شد و دولت ها پذیرفتند حضور مردم به ویژه زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین با شروط مورد توافق استمرار داشته باشد.

دولت عراق طی دو مرحله اذن ورود ۶۰ هزار نفر از ایرانیان مشتقاق برای حضور در کنگره بین المللی اربعین را با پیگیری های مستمر و انقلابی دولت ایران صادر کرد اما این اجازه با محدودیت های شدید، تنها عده ای قلیلی از مشتاقان ایرانی را شامل می شد که در همان بهبوهه اعتراض میلیون ها نفر زائر ایرانی را برانگیخت. بماند که بسیاری از خادمان مواکب و حتی مادحین به دلیل همسفر نبودن زوار ایرانی به رسم ادب و احترام به عواطف و احساسات ایرانی ها، فراق را به وصال ترجیح دادند تا در کنار زائران جا مانده، بر قربت و مظلومیت امام حسین علیه السلام بگریند.

دولت ایران نیز با به کار بستن تدابیری، به سبب مدیریت جمعیت مشتاق برای حضور در اربعین، فرصت اعزام را با اولویت به مواکب حسینی که سال های پیش در ایام اربعین فرصت حضور پیدا می کردند داد؛ فرصتی به ناچار و البته گزینشی که به نظر می رسید تقدیر الهی بوده و تنها با دعوت اباعبدالله برای خدام الحسین علیه السلام صورت گرفته است.

اما اکنون که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم با هر لحظه از نزدیک شدن به صبح اربعین، قلوب مومنان حسین علیه السلام بیشتر می گیرد. عده ای در همین واپسین ساعات مانده به اربعین خود را به مرزهای منتهی به کشور عراق در غرب و جنوب کشور رسانده اند و همچنان امید دارند تا مِهر اباعبدالله الحسین در دل تصمیم گیران عراقی بیفتد و برای ساعاتی هم که شد درب گیت های ورودی به کشورشان را بگشایند.

عده ای دیگر از ایرانیان مشتقاق برای حضور در کنگره اربعین حسینی به ویژه آن دسته از افرادی که تجربه حداقل یک دوره حضور را دارند دلشان همچون سیر و سرکه می جوشد و السلام علی ولی الله و حبیه را زمزمه می کنند تا بار دیگر عهدی با مولایشان ببندند و تاکید کنند از دوستان و محبان آل الله اند.

اما همچنان خیل میلیونی مشتاقان ایرانی جا ماندگان اربعین امشب و فردا همچون مجنونی هستند که از درد خود بی خبرند و حوصله شرح حال خود را ندارند.

ایرانیان مشتقاق که دلشان به کربلا رسیده و پای شان نه، در شب و روز اربعین از زوار کربلا بعد تمنای دعا زیر قبه الحسین از سوی زوار حسینی می خواهند تربتی از کربلا برایشان سوغاتی بیاورند تا با آن خاکی بر سر کنند.

به همان میزان که حال دل زائرین حسینی و عاشق راه یافته به کربلا معلا خوب است، قلب ملتی آشفته برای عرض ارادتی خالصانه و مواضعانه گرفته و تنها دیدار گنبد ها، بین الحرمین و زیارت امامین شریفین است که جان و جسمشان را آرام می کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کربلا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان