[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مؤمنی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه طبق استانداردها برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد، گفت: شهر رشت با دارا بودن ۱۴ ایستگاه آتش نشانی وضعیت خوبی دارد و به استانداردها نزدیک شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به ساخت دو ایستگاه آتش نشانی دیگر در رشت، بیان کرد: این دو ایستگاه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد در بلوار خرمشهر و مسکن مهر رشت در حال احداث است.

وی با انتقاد از نگرش سنتی موجود در ساخت ایستگاه های آتش نشانی، بیان کرد: شعاع پوششی هر ایستگاه آتش نشانی باید حدوداً سه کیلومتر باشد اما متأسفانه هر زمان سازمان آتش نشانی اعلام نیاز کرده، مدیریت شهری هر کجا که زمینی را خالی دیده به ما تحویل داده است.

مؤمنی با اشاره به اینکه جانمایی و مکان یابی برخی از ایستگاه های آتش نشانی شهر رشت به درستی انجام نگرفته است، افزود: امکانات ایستگاه های آتش نشانی رشت مطلوب است اما از لحاظ کمی دچار مشکل بوده و نیازمند اختصاص امکانات بیشتر و بهتر هستیم.

وی ادامه داد: میانگین عمر ماشین آلات سازمان در گذشته ۲۰ سال بود که با اضافه شدن ۱۳ خودرو مدرن با تجهیزات کامل این میانگین هم اکنون به ۱۴ سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه تجهیز کامل یک آتش نشان ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: آتش نشانی شغلی کاملاً تخصصی و سخت است و در صورت عدم وجود تجهیزات می تواند خطرناک نیز باشد اما متأسفانه در این سال ها به دلیل تحریم ها بسیاری از تجهیزات را به سختی خریداری می کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان