[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان مردم دیار میرزا کوچک که قبل از شیوع ویروس کرونا در این ایام در بین الحرمین بوده و به اربابشان ادای احترام می کردند، دلشکسته از این فراق دو ساله با حضور در تکایا، حسینیه ها، مساجد و میدان و تجمع اربعینی ها عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را از دور به نمایش گذاشتند.

دوری از حال و هوای اربعین کربلا سخت است

محمد مهدی یکی از حاضران در تجمع جاماندگان اربعین یکی از شهرهای گیلان با چشمانی اشکبار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال هم از زائران اربعین حسینی جامانده ایم، اظهار کرد: دو سال دوری از پیاده روی اربعین و بین الحرمین سخت است.

وی با بیان اینکه امروز از دور به اربابمان امام حسین (ع) سلام عرض کردیم، افزود: تنها خواسته ما از امام حسین (ع) این است که این دوری و فراق را سه ساله نکند و سال آینده در این روزها در بین الحرمین باشیم.

محمد مهدی با یادآوری خاطرات پیاده روی اربعین سال های گذشته که در آن حضور داشت، اضافه کرد: حال و هوای اربعین کربلا با همه جای دنیا متفاوت است و امروز دلتنگ آن حال و هوا هستیم.

عزاداری اربعین امام حسینی در دیار میرزا

تجمع اربعینی ها در شهرهای مختلف گیلان

از همان ساعات اولیه صبح امروز مردم شهرهای رشت، فومن، صومعه سرا، آستانه اشرفیه و انزلی در تجمع اربعینی ها شرکت کرده و با همنوا با مداح به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

زهرا احمدی بانوی رشتی که در تجمع اربعینی های میدان شهدای ذهاب رشت شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه به صبر حضرت زینب (س) در واقعه عظیم کربلا، اظهار کرد: اینکه ایشان با چه توانی داغ همه عزیزانش را در کربلا را دیده و طاقت آوردند را تنها کسانی که عزیزی را از دست داده اند می فهمند.

وی به این جمله که اگر حضرت زینب نبود واقعه کربلا در همان کربلا می ماند و جهانی نمی شد اشاره کرد و افزود: ایشان با وجود داغ سنگین از دست دادن همه عزیزانشان، رسالتشان را فراموش نکردند و با سخنرانی های محکم مردم را از آنچه که در واقعه کربلا اتفاق افتاد آگاه ساختند.

این بانوی رشتی با اشاره به گذشت چهل روز از واقعه کربلا و رسیدن به اربعین سرور و سالار شهیدان و دوری دو ساله از پیاده روی اربعین، گفت: من برای اولین بار سال ۹۷ سعادت حضور در پیاده روی اربعین را داشتم و به هیچ عنوان نمی شود حال و هوای آن را توصیف کرد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها در ایام اربعین متوجه شدیم که چه نعمتی داشتیم و آنگونه که باید قدرش را ندانستیم، ادامه داد: برای اینکه کمی رفع دلتنگی کنیم در این مراسم حضور یافتیم.

این بانوی رشتی با اشاره به اینکه امیدوارم سال دیگر توفیق حضور در این مراسم معنوی نصیب همه دلدادگان شود، گفت: این دوری سبب می شود که اگر فرصت دوباره زیارت حرم امام حسین (ع) نصیبمان شد بهترین استفاده را از آن ببریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان