[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی نقشه های هواشناسی نفوذ جریانات خنک و شمالی از امروز (سه شنبه) در منطقه است، اظهار کرد: بر همین اساس شرایط برای افزایش ابر، به تناوب بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق و روند کاهش دما تا اوایل هفته آینده فراهم می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان نیز بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به تقویت ناپایداری ها، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان گیلان، اضافه کرد: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با توجه به شدت بارش ها در برخی از ساعات جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان فعال است، گفت: طی این مدت برای دامنه های جنوبی، آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها انجام شده آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه های سست، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب ها، رانش و لغزش زمین و احتمال برخورد صاعقه وجود دور از انتظار نیست و دستگاه های اجرایی استان و همچنین شهروندان باید تمهیدات لازم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت مواج و برای انجام فعالیت های مرتبط نامناسب است، گفت: ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی بیش از یک متر پیش بینی شده است.

دادرس افزود: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و احتمال رعد و برق، وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای شهر رشت برای امروز نیز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه در نوسان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان