[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح اللهی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت در سالن جلسات فرمانداری با تأکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس خود اظهار کرد: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که واکسیناسیون دانش آموزان در مدراس خود با توجه به اصول بهداشتی و حضور پزشکان صورت پذیرد تا شاهد تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان و اولیای آنان باشیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ پایگاه مختلف واکسیناسیون در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: پایگاه های مختلف واکسیناسیون شامل عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص بوده که هر روز در حال خدمات رسانی هستند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه افزایش روند واکسیناسیون نباید منجر به عادی انگاری شرایط و کاهش توجه به پروتکل ها شود، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده و افزایش آمار روند رعایت پروتکل ها یقینا به کاهش این بیماری کمک می کند.

فتح اللهی با اشاره به روند بستری بیماران کرونایی شهرستان رشت بیان کرد: آمار بستری ها از تعداد ۳۰۷ بستری هفته گذشته به تعداد ۲۴۶ بستری در امروز رسیده و کاهش ۲۰ درصدی بستری های کرونایی در سطح شهرستان نوید بخش آرامش نسبی به شرط رعایت پروتکل هاست.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تعداد بستری های کرونایی در شهرستان از ابتدای شروع کرونا تا امروز به ۳۲ هزار و  ۲۷ نفر ثبت شده است، گفت:  تاکنون مجموعا ۶۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده، که تعداد تزریقی دز اول ۴۹۳ هزار و دز دوم ۱۶۲ هزار است.

وی با بیان اینکه در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۵ سال به بالا، شاهد تزریق ۶۴ درصدی دز یک و ۲۳ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم، تصریح کرد:  بخش قابل توجهی از دز یک واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک انجام گرفته و ساماندهی مشاغل گروه های بعدی و برنامه ریزی برای واکسیناسیون کارگران ساختمانی در اولویت بعدی قرار دارد.

فتح اللهی از راه اندازی واحد سیار واکسیناسیون در شهرستان رشت خبر داد و بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح شهرستان و با استفاده از ظرفیت اتوبوس ها، به زودی شاهد راه اندازی واحد سیار واکسیناسیون در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر بهره مندی دانش آموزان از  ظرفیت واحد سیار واکسیناسیون گفت: مرکز شبانه روزی واکسیناسیون با همت شبکه بهداشت شهرستان، سپاه ناحیه مرکزی شهرستان و بسیج همیشه در صحنه راه اندازی شده و شروع به خدما ت رسانی به مردم کرده است.

فتح الهی با اشاره به بازدید از واحدهای صنفی افزود: در هفته گذشته تعداد دو هزار و ۴۹۱ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد  ۱۷۳ اخطار و تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مدرسه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان