[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، یاشار سلوکی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از آتش نشانان، اظهار کرد: هر شغلی سختی و لذت های خاص خود را دارد اما برخی مشاغل بسیار ویژه هستند و آتش نشانی یکی از آنها است.

سلوکی با بیان اینکه هدف اصلی آتش نشانی جلوگیری از سرایت آتش، اطفای کامل حریق و حفظ جان و مال شهروندان است، افزود: امکانات واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با توجه به مرزی و گردشگر پذیر بودن این شهر و تردد و اسکان مسافران داخلی و خارجی از هر لحاظ باید تقویت شود.

وی با تاکید بر آمادگی تمامی آتش نشانان شهرستان آستارا در مقابله با انواع بحران های احتمالی، گفت: سختی کار آتش نشانی بر کسی پوشیده نیست و آتش نشانان شهرداری آستارا باید در کنار اقدامات عملیاتی و امدادی، به امر آموزش شهروندان و آشنا کردن آنان با مخاطرات اهتمام داشته باشند و اصل پیشگیری را در جامعه نهادینه کنند.

سلوکی، تصریح کرد: با توجه به اینکه از ظرفیت آتش نشانی در مهار بحران های مختلف استفاده می شود، از همین رو حمایت و تقویت از آن جز ضرورت های آستارا است.

سرپرست شهرداری آستارا، تاکید کرد: مهمترین اصل در پیشگیری از حوادث و وقوع حریق، ارتقای فرهنگ عمومی در زندگی روزمره است.

انجام ۱۲۹ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در آستارا

فرمانده آتش نشانی آستارا نیز در این مراسم، اظهار کرد: آتش نشانی شهرداری آستارا دارای ۱۷ نفر نیروی عملیاتی آموزش دیده و شش دستگاه خودروی آتش نشانی سبک پیش رو، نیمه سنگین و سنگین، یک واحد موتوری ویژه حمل آتش خاموش کن و دو تانکر تغذیه و آب رسان و یک دستگاه آمبولانس است.

بابک لطف جویی، گفت: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات این واحد در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۲۹ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شده اند.

فرمانده آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از مردم خواست در زمان بروز حادثه و سانحه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت وقوع آتش سوزی با شماره تلفن های ۱۲۵ آتش نشانی یا شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی تماس گرفته و حادثه را گزارش کنند.

در این مراسم لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از طرف شهرداری آستارا به پرسنل آتش نشانی این شهر اهدا شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان