[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نمازجمعه این هفته بخش اسالم با تسلیت فرا رسیدن ایام آخر صفر به بیان ویژگی های شخصیتی و رفتاری پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: وجود حضرت محمد مصطفی (ص) نعمت ارزشمندی است که خداوند آن را به بشریت عنایت فرموده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) یادگار ارزشمند پیامبر گرامی اسلام است، افزود: اسلام و انقلاب وابسته به شخص نیست و اینکه کسانی فکر کنند که اگر ما یا جریان وابسته به ما نباشد قطار توحیدی از حرکت می ایستد، اشتباه است.

امام جمعه اسالم با اشاره به اقدامات نسنجیده اخیر جمهوری آذربایجان، گفت: کشور و منطقه ما از دیرباز مورد توجه استعمارگران و غارتگران بوده و تاریخ ما گواه حوادث گوناگون استعماری است.

وی با بیان اینکه در طول سالیان دور قسمت های مختلفی از خاک سرزمین ما به خاطر بی کفایتی پادشاهان از کشور جدا شده است، تأکید کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کیان وجب به وجب این خاک حفظ شده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه آمریکا که در سال های اخیر نماد استکبار جهانی بوده تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کار گرفته است، ادامه داد: آمریکا با نا امن کردن منطقه در افغانستان و عراق و سوریه و یمن این بار متوجه مناطق شمال غرب ایران شده است.

وی با بیان اینکه راه انداختن جنگ قره باغ برای ایجاد تحولات و بهانه حضور در منطقه قفقاز بود، افزود: این موضوع امروز سبب شده رئیس جمهور آذربایجان و ترکیه شده تا حدی که حرف هایی گنده تر از دهان خود می زنند.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه آذربایجان یادش باشد نظام مقدس جمهوری اسلامی با صبر و متانت با آنها برخورد می کند، اضافه کرد: جمهوری آذربایجان هوشیار باشد در صورت انجام کوچک ترین خطایی با برخورد ایران مواجه خواهد شد.

وی همچنین به ارتحال عالم ربانی حضرت علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و افزود: چنین شخصیتی که جامع علوم مختلف بود و در طی طریق و سلوک معنوی به کمالات عالیه رسیده بود در دوران ما بسیار کم نظیر است.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: ایشان علیرغم همه مقامات علمی و معنوی بسیار زمان شناس، بصیر و ولایت پذیر بود و این امر مهم را بارها در عمل ثابت کرده بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان