به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب وزرای کابینه، انتخاب استانداران در اولویت قرار دارد تا سیاست های مدنظر دولت منتخب در استان ها اجرایی شود.




در طی یکی دو ماه اخیر نیز برای تصدی استانداری گیلان گزینه های بومی و غیربومی مطرح شد که اکثر آنان در حد گمانه زنی بود ولی طی چند روز گذشته نام دکتر نصرت نادم به عنوان جدی ترین گزینه تصدی استانداری گیلان به گوش می رسد و در رسانه ها مطرح است.




نادم که دانشجوی دکترای اقتصادی توسعه دانشگاه شهید بهشتی است، کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد نظری دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق الکترونیک دانشکده فنی دانشگاه تهران اخذ کرد.




وی از سال ۷۹ در سمت های مدیرکل امور اداری و رفاه و مدیرکل آموزش، بودجه و تشکیلات پست بانک ایران مشغول به فعالیت بود.




وی در سال ۸۱ مدیرکل منابع انسانی و رفاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و سال ۸۳ مدیرکل پشتیبانی و تدارکات (با حفظ سمت قبلی) همین وزارت خانه شد و یک سال بعد به عنوان مدیرکل طرح و برنامه وبودجه و کامپیوتر و فناوری شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و ترابری منصوب شد.




او در سال ۸۷ به بانک سینا رفت و در این بانک ابتدا مدیرکل منابع انسانی و آموزش و در سال ۸۸ مدیرکل بازاریابی و پژوهش این بانک شد.




نصرت نادم از سال ۹۳ به سمت معاونت اقتصادی و بانکی سازمان هدفمندسازی یارانه ها منصوب شد و از سال ۹۵ تاکنون نیز مشاور عالی مدیرعامل پست بانک کشور است.




پس از انقلاب تا به امروز تنها ۵ استاندار بومی در گیلان وجود داشته اند که شهید علی انصاری (رودسر)، علی صوفی (لنگرود)، روح الله قهرمانی چابک (رودسر)، کیهان هاشم نیا (آستارا) و محمدعلی نجفی (آستانه اشرفیه) این ۵ استاندار بومی گیلان بودند.




علی رغم همه پتانسیل های بالایی که گیلان دارد ولی در طی سال های گذشته گیلان به جایگاهی که می بایست نرسید و بعضا در زمینه های مختلفی نیز از جمله محیط زیست، اقتصادی، تهاجم فرهنگی و غیره متضرر نیز شده که شاید یکی از دلایل آن استاندار غیربومی بوده است.




البته از این نکته هم نباید گذشت که انتخاب استاندار غیربومی حاصل عدم تفاهم نمایدگان مجلس و احزاب و غیره در گیلان بود که به جای یکرنگی و هماهنگی و کمک به یکدیگر، با ایجاد مانع در سد راه یکدیگر، مسوولین کشوری را به مسیری بردند که استانداری غیربومی را به گیلان بفرستند.




استان گیلان و شهرستان لنگرود همواره دارای شخصیت های برجسته و نخبه ای بوده ولی به دلائل مختلف از جمله سهم خواهی ها و دعواهای سیاسی، مسیر به سمتی سوق داده می شد که از ظرفیت آنان در گیلان استفاده نمی شد و دیگر استان ها از آنان بهره مند می شدند و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم امید است که جریان های سیاسی استان با نزدیک کردن نقاط اشتراک خود به فردی بومی برای تصدی استانداری گیلان رسیده و به هیئت دولت نیز پیشنهاد دهند.




با این حال طبق آخرین نظرسنجی ها در فضای مجازی و رسانه های گیلان، اکثریت مردم خواهان انتخاب استانداری بومی هستند که انتظار می رود جریان های مختلف سیاسی در گیلان نیز در این راستا حرکت کنند و به جای ایجاد مانع، موانع سدراه را از میان بردارند تا شاهد حضور فردی بومی بر صندلی استانداری گیلان باشیم و این مهم با تعرفه افرادی بومی مانند دکتر نصرت نادم که سال ها در مراکز مهمی فعالیت کرده می تواند محقق شود.




انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان