[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد در منطقه است.

وی با بیان اینکه برای امروز (یکشنبه) تا ظهر دوشنبه شاهد کاهش ناپایداری هستیم، افزود: در این مدت در برخی مناطق کاهش ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه جدید بارشی و تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی، مه آلود شدن هوا، بارندگی و وزش باد احتمال وقوع رعد و برق و روند کاهش دما تا پایان هفته فراهم می شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش ها از روز سه شنبه پیش بینی شده و روزهای پایانی هفته در گیلان شاهد بارش باران هستیم، گفت: در این مدت لغزندگی جاده ها، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوا برای روزهای پایانی هفته، ادامه داد: در حال حاضر آسمان استان گیلان قسمت ابری تا ابری با بارش های پراکنده و وزش باد گاهی و کاهش ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دریا نیز برای این مدت مواج و طوفانی پیش بینی شده است، گفت: شرایط برای انجام فعالیت های مرتبط مناسب نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان شهر رشت قسمتی ابری تا ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد و گاهی کاهش ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است، گفت: دمای شهر رشت نیز امروز بین ۱۴ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان