[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی صبح دوشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه گیلان، اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه های مشترک و بهره گیری از ظرفیت هر دو نهاد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به فعالیت های مختلف این نهاد به ویژه در سال های اخیر، افزود: نهاد کتابخانه های عمومی اقدامات متنوعی در راستای تأمین نیازهای اطلاعاتی عموم مردم انجام داده است.

کرمی بها بیان اینکه کتابخانه ها همیشه به توجه واقفان و خیران نیاز دارد، گفت: احداث کتابخانه، تجهیز و احیای آن همواره مورد توجه خیران گیلانی بوده و ما در سراسر استان شاهد حضور و کمک این عزیزان به کتابخانه ها بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه شش کتابخانه در استان گیلان توسط خیران ساخته شده است، ادامه داد: کتابخانه های عمومی منتصر کوهساری سیاهکل، شمس موسوی واجارگاه، فرشید احمدی رستم آباد، زنده یاد فیض لاهیجان، شهدای دهنه سر سفید رود آستانه اشرفیه، حاج آرش رمضانی روستای بارکوسرای لاهیجان، امام خمینی (ره) روستای کپورچال بندر انزلی، کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چوبر تالش و توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان کتابخانه توسط خیران اهدا و یا ساخته شده اند.

کرمی در ادامه تأکید کرد: انعقاد تفاهم نامه با مجموعه اوقاف و امور خیریه استان را آغاز فصل تازه ای برای معرفی سنت حسنه وقف کتاب و حضور بیش از پیش واقفان در حوزه حمایت از کتابخانه ها عنوان کرد.

هفته وقف فرصت مناسبی برای تبیین این سنت پسندیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته وقف، این روزها را فرصت مناسبی برای معرفی و تبیین این سنت پسندیده دانست، گفت: استان گیلان در این بخش ظرفیت های بسیاری دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به کتاب و کتابخوانی، اضافه کرد: ایشان همواره به مطالعه کتاب و تدبر در مفاهیم تاکید فراوانی داشته و دارند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان