[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه بزرگترین واقف خداوند است، اظهار کرد: وقف یک شعار همدلانه و صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی وی به ارزش فطری بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به نقش رسانه در بیرون آوردن فرهنگ وقف از مهجوریت، بیان کرد: رسانه ها رکن مؤثر فرهنگ سازی در حوزه وقف محسوب می شوند و نقش آنها در ترویج این فریضه انکار نشدنی است.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید درباره زشت بودن عمل موقوفه خواری فعالیت کنند، تصریح کرد: وقف حل کننده و معرف هویت و شخصیت دینی و متعالی واقف است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه ۹۴۱ بقعه در گیلان داریم و اکثر امامزادگان در طول سال محل اجرای برنامه های فرهنگی و دینی هستند، افزود: اداره کل اوقاف در دوران کرونا، بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای رفع نیازهای مردم در گیلان هزینه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: برای اجرای نیت واقفان در حوزه هایی مانند خیریه، علمی، مساجد و تهیه دارو و مسائل درمان در مجموع ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در یک سال اخیر هزینه شد.

وی با اشاره به ثبت ۳۱ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: در مجموع پنج هزار موقوفه در گیلان داریم که نیات واقفان در حوزه فرهنگی، دینی، ازدواج و کمک هزینه تحصیلی است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به توسعه، بازسازی و تعمیر و تکمیل ۱۷ هزار متر مربعی بقاع متبرکه، گفت: هزینه این کار بیش از ۳۳ میلیارد تومان است و بیش از هزار هکتار سند مالکیت نیز برای بقاع متبرکه گرفتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به پروژه های در دست اجرای این سازمان، اضافه کرد: پروژه هشت واحدی در رشت، پروژه ماهیان سردابی در لوشان و بیش از چهار هزار درخت در بقاع متبرکه برای درآمدزایی کاشته می شود و قرار است تا پایان سال به ۱۰ هزار درخت برسد.

وی به وجود ۸۶ پرونده جاری در محاکم قضائی مربوط به موقوفات که عمدتاً برای موقوفه خواری است، اشاره کرد و ادامه داد: حکم ۴۲ پرونده صادر شده و ۳۹ مورد آن به نفع ما است و ارزش این موقوفات نیز ۸۰۰ میلیارد ریال است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان