[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نادر حسینی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان گیلان در شهر رشت ساکن هستند، افزود: شورای ششم در تلاش است که با برنامه ریزی خدمات رسانی مناسبی به شهروندان انجام دهد.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت های مردمی در انجام امور یکی از وعده های شورای ششم بود، افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت های مردمی در کارگروه های مختلف شورای شهر استفاده شود.

سخنگوی شورای شهر رشت ایجاد کمیسیون توسعه پایدار را یکی از اقدامات خوب شورای ششم برشمرد و تأکید کرد: ایجاد این کمیسیون در حوزه سرمایه گذاری اتفاقی جدید بوده و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به پروژه های مهم در دست اجرای شهرداری رشت، اضافه کرد: پیگیری رفع مشکلات تالاب عینک و ساماندهی به وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و پسماند سراوان و اجرای نهضت آسفالت در سطح این شهر از مهم ترین پروژه های در حال اجرا است.

راه اندازی ۵ فرهنگسرا در پنج منطقه رشت

حسینی به نبود فرهنگسرا در شهر رشت نیز اشاره و با بیان اینکه احداث این مجموعه فرهنگی از مطالبات به حق مردم رشت است، افزود: یکی از برنامه های مهم شورای ششم ایجاد پنج فرهنگسرا در پنج منطقه این شهر است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ترک فعل از سوی برخی مدیران شهرداری، گفت: گزارش هایی در این زمینه به شورای شهر رسیده که عده ای بدون حضور در محل کار و انجام وظیفه خود حقوق و مزایا دریافت می کنند.

سخنگوی شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه این موضوع بررسی و پیگیری و تذکرات لازم به دوره شهرداری سابق و سرپرست فعلی شهرداری داده شده است، اظهار کرد: از شهرداری خواسته شده تا توضیحات لازم در این زمینه را به شورای شهر ارائه دهد.

لزوم جذب اعتبارات برای ساماندهی به وضعیت پسماند رشت

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و ساماندهی به وضعیت پسماند و فاضلاب یکی از دغدغه های مردم رشت و شورای ششم است، گفت: همه دستگاه های متولی در این زمینه باید با شورای شهر و شهرداری رشت همکاری های لازم را انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ تن زباله از رشت و سایر شهرها به منطقه سراوان وارد می شود، گفت: از این مقدار تنها حدود ۲۰۰ تن به کود تبدیل می شود در حالی که با سرمایه گذاری می توان تمام این مقدار زباله را به کود تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی پسماند استان های شمالی، تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت نمایندگان از این اعتبارات منابع بیشتری برای استان و شهر رشت جذب کنیم.

سخنگوی شورای شهر رشت با تأکید بر ضرورت ساماندهی به موضوع تکدی گری زنان بی سرپرست و همچنین معتادان، گفت: تکلیفی برای شهرداری رشت تعیین شده که با کمک بهزیستی این وضعیت ساماندهی شود که در حال پیگیری هستیم.

وی در ادامه به موضوع انتخاب شهردار برای رشت نیز اشاره و اضافه کرد: یکی از وظایف شورای شهر حمایت از شهردار و نظارت بر عملکرد آن است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان