[ad_1]

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه خنک و بارشی طی امروز تا پایان هفته در منطقه است.

وی در تشریح سامانه خنک و بارشی نیز گفت: طی این مدت ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد و پاره ای از نقاط شدید احتمالاً خیلی شدید و رعدوبرق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و افزود: به جهت فعالیت تناوبی سامانه بارشی و وزش باد و مخاطراتی اعم از بارندگی و وزش باد که در بعضی نقاط شدید هست، اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادرشده است.

دادرس از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و بیان کرد: در پی بارش باران دمای هوا در استان چهار تا ۹ درجه کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به برخی مخاطرات در پی فعالیت سامانه بارشی جدید تصریح کرد: آب گرفتگی منطقه ای، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، آسیب به سازه ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه هایی به گیلانیان در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی کرد و گفت: لازم است بخش های مختلف کشاورزی اعم از مرغداران گلخانه داران تعمیرات لازم را به عمل آورند، در ترددهای جاده ای به جهت لغزش سطح جاده ها و کاهش دید افقی احتیاط شود، تمهیدات لازم در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام صورت بگیرد و از تردد، استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه ها نیز پرهیز شود.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : 60هزار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان