[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست فعلی فدراسیون بسکتبال، حواشی و شائبه ها در آستانه انتخابات زیاد شده و گردهمایی روسای هیات های استانی در چند روز اخیر، این شائبه را بیشتر کرده است. برخی معتقدند در دورانی که مجامع فدراسیون ها به صورت وبینار برگزار می شود، چرا گردهمایی و هم اندیشی هیات های استانی به صورت حضوری و در تهران برگزار می شود.

در میان اهالی بسکتبال این شائبه به وجود آمده که رامین طباطبایی، رئیس فعلی فدراسیون با این هم اندیشی ها به دنبال جمع کردن رای و تمدید ریاستش در 4 سال آینده است.

طباطبایی دی ماه سال 96 بود که رئیس فدراسیون شد و دوران او در این حدود 4 سال کم حاشیه نداشت که بیشتر آن نیز مربوط به کارهای صورت گرفته در تیم ملی  و اوج آن وارد کردن اقلام ممنوعه توسط اعضای تیم بود. البته در این اواخر داوران که از شرایط خود ناراضی بودند هم لب به انتقاد گشوده و معتقد بودند داوری در 4 سال ریاست طباطبایی به بدترین شکل اداره شد و اعتبار خود در آسیا را هم از دست داد.

با همه این موارد فریدون رئیسی رئیس سابق هیات بسکتبال فارس که مسؤلیت کمیته استان های فدراسیون را برعهده دارد و خودش را یکی از نزدیکان رامین طباطبایی می داند، معتقد است بهترین دوران بسکتبال به دوران طباطبایی باز می گردد. او می گوید او در این 4 سال به اندازه 10 سال پیر شده است! از سوی دیگر تاکید دارد که 30 استان در حال حاضر حامی وی برای انتخابات آینده هستند؛ ادعائی که باید دید در عمل چگونه خواهد بود.

*هم اندیشی هیات ها برای انتخابات نبود

* اگر فردی قویتر از طباطبایی بیاید، هیات ها به او رای می دهند

*دوره فعلی بهترین دوره مدیریتی بسکتبال بوده است!

* طباطبایی در این ۴ سال به اندازه ۱۰ سال پیر شده است

*عکسی که از رئیس و سرپرست تیم ملی منتشر شد، جنایت نبود

* ورود اقلام ممنوعه توسط بازیکنان انجام شده و طباطبایی مقصر نیست

* سالن افراسیابی را به طباطبایی ندادند

*سلطانی فر بسکتبال را دوست نداشت

گفت وگوی فریدون رئیسی، مسئول کمیته امور استان های فدراسیون بسکتبال با فارس را در زیر می خوانید: 

 

فارس: هم اندیشی روسای هیات ها در چند روز گذشته برگزار شد و انتقادها به برگزاری آن زیاد بود.

قرار بود این دیدار تیرماه باشد، اما به خاطر کرونا به تاخیر افتاد. جلسه برای ارائه گزارش توسط رئیس فدراسیون در مورد کارهای انجام شده طی یک سال گذشته بود. فدراسیون از زمان حضور طباطبایی استان محور بوده و توجهات نسبت به گذشته بیشتر شده است. اینکه گفته شده جلسه به خاطر انتخابات بوده و جمع کردن رای بوده، اصلا درست نیست چون هیچ حرفی در این خصوص زده نشد. 

فارس: این روزها با دستور وزارت ورزش و ستاد کرونا مجامع فدراسیون ها به صورت وبینار برگزار می شود. پس چرا این جلسه حضوری برگزار شد؟

اگر قرار بود در مورد انتخابات  صحبت و بحثی باشد که طباطبایی می توانست چراغ خاموش به استان ها برود و با روسای هیات ها صحبت کند و رای بگیرد. از سوی دیگر، در وبینارها فرصت طرح خیلی از مسائل نمی شود. جالب است که برخی روسای هیات های ما به دلیل برگزار نشدن جلسات حضوری در این یکی دو سال گذشته یکدیگر را به خوبی نمی شناختند. واقعیت این استی که طباطبایی هم در این جلسه هیچ صحبتی در مورد انتخابات انجام نداد و بحث هایی که می شود، درست نیست.

اگر قرار است ما در مورد موضوعی قضاوت کنیم نیمه پر لیوان را هم ببینیم. طباطبایی عملکردش مشخص است و اگر فردی بیایید که قویتر از او باشد، روسای هیات ها به او رای می دهند و عهد اخوت با کسی نبسته اند و فقط منافع بسکتبال را در نظر می گیرند.

فارس: خیلی از روسای هیات ها نیز با انتخاب اشتباه خود یا به انتخاب از سر منافع شخصی به رشته خودشان ضربه زده اند.

طباطبایی نه به کسی وعده پست و مقام داده و نه بحث مالی داشته، اما به همه استان ها در حد توان و براساس وظیفه ای که داشته، کمک کرده است.  متاسفانه شرایط بدی به وجود آمده که شما هرکاری کنید، یک ایرادی در می آورند. از سال 74 در بسکتبال بوده ام و به جرات می توانم بگویم 4 سال فعلی، بهترین دوره بوده است. در این 4 سال قیمت دلار 5، 6 برابر شده اما تیم ملی ما المپیک و جام جهانی رفته و در بازی های آسیایی هم نایب قهرمان شده است.

فارس: البته همه این موارد در گذشته هم اتفاق افتاده و اولین بار نبوده است.

دوران طلایی بسکتبال زمان محمود مشحون بود. آن زمان حامد حدادی و صمد و حامد آفاق چه شرایطی داشتند، اما آیا الان حامد و صمد نیکخواه بهرامی همان کیفیت 5 سال قبل خود را دارند؟ آیا شرایط مالی آن زمان با الان یکی است؟ قطعا نه. به هرحال اگر قرار باشد از چیزی یا کسی ایرادی بگیریم، از کوچکترین موارد هم می توان ایراد گرفت و بزرگش کرد.

فارس: با این شرایط طباطبایی برای دوره بعدی هم انتخابات فدراسیون هم نامزد می شود؟

حتما می شود، چرا نشود؟ هیات های بسکتبال هم از او می خواهند که نامزد شود. هیات ها هم نماینده جامعه بسکتبال استان ها هستند. من طباطبایی را از سال 88 می شناسم و ارتباط دوستی داریم. او در این 4 سالی که رئیس فدراسیون بود، به اندازه 10 سال پیر شد! کسی که رئیس می شود، یا باید عاشق باشد یا دیوانه، چون در برخی موارد یک سری افراد به شما انتقاد می  کنند که هیچ جای بسکتبال نبوده و هیچ کاری برای این رشته نکرده اند. طی سال های گذشته شاهد بودیم که فردی را به عنوان رئیس هیات تایید نکرده اند و حالا منتقد رئیس فدراسیون شده و همه چیز را منفی می بینند. طباطبایی به این افراد باج نمی دهد و روسای هیات ها هم از او خواسته اند که به هیچ عنوان به کسی باج ندهد.

فارس: معتقدید هیات های استانی پشت سر طباطبایی هستند و به او رای می دهند؟

هیات ها عملکرد را می بینند و تا زمانی که عملکرد طباطبایی خوب باشد، تمام قد از او حمایت می کنند. همانطور که تاکنون عملکرد او مورد تایید هیات ها بوده است. او در این 4 سال کوچکترین بی احترامی و بی توجهی به رئیس هیات ها نکرده و بلکه هرکاری هم که از دستش برآمده، انجام داده است.

فارس: ظاهرا استقبال از ثبت نام هم زیاد نبوده است.

به هر حال هرکسی که می خواهد برای انتخابات نامزد شود، طبیعتا همه جوانب را بررسی می کند. الان هم به جرات می گویم که 30 هیات استانی به خاطر عملکرد خوب طباطبایی از او حمایت می کنند.

فارس: البته آقای طباطبایی در این 4 سال حواشی هم کم نداشته است.

یک عکسی از رئیس فدراسیون و مدیر تیم های ملی در کشور قطر منتشر شد که کاملا عادی بود، اما برخی آن را آن قدر بزرگ کردند که انگار چه جنایتی انجام شده است.

فارس: به هرحال این عکس نشان داد پروتکل های بهداشتی را نمایندگان ایران رعایت نکرده اند و برای کشورمان بد بود.

افرادی در این قضیه شیطنت کردند و عکس ها را به کنفدراسیون آسیا ارسال کردند. مگر رامین طباطبایی و مسعود قاسمی دل ندارند؟ اینکه بخواهیم با یک عکس حاشیه درست کنیم، بحث دیگری است. کسی هن که عکس را پخش کرده، بد اخلاقی کرده و کارش درست نبود.

فارس: بحث اتفاقاتی که هنگام بازگشت تیم ملی از ژاپن افتاد و اقلام ممنوعه وارد شد هم در دوره طباطبایی بوده است.

مگر قبلا سرپرستان تیم ملی مانند دژبان های پادگان ساک بازیکنان را بازرسی می کردند که در این دوره نشده است؟ بازیکنانی که این کار را کردند، سال ها در تیم ملی بوده و تجربه زیادی داشته اند و با قوانین و مقرررات آشنا هستند. آیا مقصر این رئیس فدراسیون است؟

فارس: هر تیمی سرپرست دارد و باید بتواند زیر مجموعه خود را کنترل کند.

سرپرست مگر می تواند ساک بازیکنان را بگردد. در این چند سال هم که تیم ملی سفرهای مختلفی رفته، یک بار چنین اتفاقی افتاده است.

فارس: شماره بازیکنان را چه کسی باید کنترل کند که اشتباه نشود؟

به هرحال شما باید در متن کار باشید تا ببینید چقدر سخت است. سرپرستی تیم ملی کار دشواری است و اشتباه هم پیش می آید.

فارس: هرچقدر هم شما از مدیریت طباطبایی تعریف کنید، به اعتقاد بسیاری از جامعه بسکتبال بزرگترین اشتباه او در مورد سرپرستی تیم ملی بوده است.

من با مسعود قاسمی 2 سال در شیراز کار کرده ام اما با وجدان تر و مسئولیت پذیرتر از او در عمرم ندیده ام. او بیش از اندازه دلسوز است. هر فردی اشتباهاتی دارد و اگر قاسمی هم ایرادی نداشت که معصوم می شد. هر مسئولی یک نقاط قوت و یک ضعفی دارد، اما قصد و غرضی ندارد. قاضی ها سخت ترین کار را دارند، چون قضاوت کار هرکسی نیست. نزدیکترین فرد به مسعود قاسمی در بسکتبال من هستم، اما اینکه می گویند در چیدمان داوری دخالت می کند، اصلا درست نیست و او نقشی ندارد.

فارس: چرا در مورد افراد دیگر این موارد مطرح نمی شود.

من زمانی رئیس هیات بودم. فردی را به عنوان مدیر تیم های منتخب منصوب کردم و او هرجا می نشست از من تعریف می کرد، اما بعد از اینکه به خاطر تخلف از کار برکنارش کردم، همه جا از من بد می گفت. هر فردی اگر 10 نفر مخالف دارد، 10 نفر هم موافق دارد. چرا اینها را نمی بینیم. صالحی امیری بارها در جلسات خود از طباطبایی و بسکتبال تعریف کرده و در انتخاب اعضای شورای برون مرزی هم دیدید همه روسای فدراسیون ها با اکثریت آرا او را انتخاب کردند. آنها که با طباطبایی تعارف ندارند. حالا ممکن است ایراداتی هم در کارمان داشته باشیم.

فارس: اینطور که شما می گویید مسئولان ورزش طباطبایی را قبول داشته اند چرا او نتوانست بعد از 4 سال سالن افراسیابی را برای بسکتبال بگیرد؟

او از روزی که آمده پیگیر این موضوع است، اما یک جاهایی دیگر زورش نمی رسد. چرا مشحون نتوانست بگیرد؟

فارس: شاید مشحون را قبول نداشتند و به او ندادند.

واقعیت این است که به طباطبایی هم نمی دهند.

فارس: چطور دبیر رئیس فدراسیون کشتی می تواند اما به بسکتبال نمی دهند.

کشتی بحثش جداست و بیشتر مدال های ما را این رشته می گیرد. در مورد سالن شاید 100 مکاتبه وجود داشته، اما وزیر سابق ورزش ظاهرا از بسکتبال خوشش نمی آید و رشته های دیگر را دوست داشت.

فارس: شما از کجا متوجه شدید که او از بسکتبال خوشش نمی آید؟

می دانم و از شواهد هم مشخص بود.

فارس: بحث هایی مطرح شده که طباطبایی به خاطر اتفاقات رخ داده در فرودگاه شاید دیگر نتواند نامزد شود، درست است؟

اصلا چنین موضوعی درست نیست چون اساسا او مقصر نبوده است. اتفاقات زیادی در فرودگاه رخ می دهد و هیچ کس هم متوجه نمی شود، اما چون اینها بازیکنان تیم ملی بودند و موضوعش رسانه ای شد، توجهات بیشتر شد. به هرحال بازیکنانی که 2 میلیارد قرارداد می بندد، نباید این رفتارها را انجام دهند و همه چیز را زیر سوال ببرند. شاید باور نکنید، اما خود طباطبایی به خاطر این موضوع و خدشه دار شدن چهره بسکتبال از همه ناراحت تر بود.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رامین طباطبایی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان