[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی مبنی بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: رصد و هدف گذاری رهبری عمق نگاه استراتژیک ایشان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر عظمت نقش نیروی جوان متعهد انقلابی و بستر سازی برای ایجاد تحول با ورود نسل جوان در عرصه مدیریت و مدیران ارشد نظام، زمینه ساز تحقق آرمان های والای نظام اسلامی می تواند، باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری گیلان اشرافیت علمی و دارا بودن تحصیلات عالیه را از ویژگی های مدیریتی برای جوان انقلابی برشمرد و گفت: با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلات عالیه، ایجاد توانمندی مدیریتی در جوانان را نمی توانیم به پس از اتمام دوران تحصیل موکول کنیم و پرورش و کسب تجارب مدیریتی باید در دوران تحصیل جوانان انجام شود.

وی اضافه کرد: با این نگاه واگذار کردن امور به جوانان برای کسب تجارب مدیریتی در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی بستر شایسته تحقق این آرمان های متعالی را فراهم می سازد.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به ساماندهی حدود ۵۰ برنامه در این راستا از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: با امتیاز دهی به این فعالیت ها توانمندی جوانان فعال در کانون ها و مساجد رصد کند.

وی تصریح کرد: هر گونه حمایت کانون ها منوط به توانمندی در این عرصه بوده و مدیران کانون ها با انتخاب بیش از ۱۴ نیروی جوان به عنوان کادر کانون می توانند ضمن مدیریت فعالیت اعضا در سطح مساجد، بستر شایسته ای برای کسب تجربه های مدیریتی جوانان فراهم کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: با گذشت سه سال از اجرای طرح «فهما» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد به این توانمندی رسیده اند که بتوانند جایگاه شایسته ای را در سطح کشور برای استان کسب کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان توانسته اند بین ۷ تا ۱۱ درصد کانون های منتخب و برتر کشور را از آن خود کند.

رضوانی نژاد در مورد نوع حمایت از کانون های فرهنگی هنری نیز افزود: با توجه به امتیاز تخصصی کانون ها در ۱۲ رواق، در فهمای ۹۹ چهار رتبه برتر تا شایسته تقدیر کانون ها برای استان گیلان بوده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: همچنین هم زمان با سالروز پیام مقام معظم رهبری تمامی کانون های بالای ۱۵ هزار امتیاز استان از حمایت بین ۷۵ تا ۳۰ ریالی برخوردار شده و به ترتیب هدایای سایر کانون ها به ویژه کانون های بالای ۱۰ هزار امتیاز تخصیص و اهدا خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان