[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، یاور پیرعلایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه گرامیداشت روز روستا که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه ۷۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: ۹۶ درصد روستاهای گیلان نیز از پوشش تلفن همراه و ۷۳ درصد روستاها نیز دارای اینترنت پرسرعت هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه طرح مطالعات عالی روستایی در ۹۸ درصد روستاهای استان به پایان رسیده است، افزود: شش هزار و ۹۰۱ طرح با بیش از ۹ هزار اشتغال در روستاهای گیلان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ابلاغ ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی، تصریح کرد: از این مبلغ دو میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز باید در روزهای آتی پرداخت شود.

پیرعلایی ادامه داد: افزایش افزوده دهیاری های استان گیلان در سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان بود که این مبلغ در چهار ماهه نخست امسال ۴۰ میلیارد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ۶۵۱ ماشین سنگین و نیمه سنگین در اختیار دهیاری های استان است، گفت: ۶۸ پروژه با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار به مناسبت روز روستا به بهره برداری می رسد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان