[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر یکشنبه در سومین همایش استانی ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه در طول تاریخ هدایت مردم از سوی عالمان دین انجام شده است، اظهار کرد: علمای دین در حقیقت شریان حیات معنوی جوامع اسلامی به ویژه جامعه شیعی را به عهده دارند.

وی به حفظ دین با تلاش علما در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: بعثت بزرگ انقلاب اسلامی در دنیای معاصر به وجود آمده که مولود حوزه های علمیه و عالمان دین است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بسیج توده های مردم از قابلیت های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دلداده انقلاب اسلامی و عالمان دین بود و توانست بسیج مستضعفان را به منصه ظهور برساند.

آیت الله فلاحتی رسالت عالمان دین به ویژه در دنیای امروز را بسیار سنگین عنوان و بیان کرد: عالمان دین باید با عمل مردم را به خیر دعوت کنند ضمن اینکه در بیان ظرافت های دین دقت بسیار داشته باشند تا مردم در مسیر نگه داشته شوند.

وی با اشاره به دشمنی با آرمان ها و ارزش های اسلام، گفت: تبلیغ عملی دین یکی از ضرورت های جامعه امروز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اهمیت خود صیانتی و خودکنترلی توسط عالمان دین اشاره و اضافه کرد: پرهیزکاری از موضوع های مهم به ویژه بین عالمان دین محسوب می شود زیرا عبادتی که در آن پرهیزکاری نباشد فایده ندارد.

آیت الله فلاحتی بر آرامش، وحدت و هماهنگی بین نیروهای انقلاب تاکید و اضافه کرد: مجموعه مسئولان منطقه باید در کنار همدیگر باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان جامعه باید به عالمان دین توجه داشته باشند، اظهار کرد: امام جمعه پدر معنوی جامعه محسوب می شود و باید تمام سختی ها را تحمل کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان