[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، بعد از ظهر امروز (شنبه)، گزارش داد که یک پهپاد آمریکایی به واسطه سامانه های پارازیتی گروه های  مقاومت عراق در مرز با سوریه ساقط شده است.

صابرین نیوز گزارش داد که این پهپاد آمریکایی در حال انجام مأموریتی خصمانه علیه نیروهای مقاومت بوده که به واسطه سامانه های پارازیتی گروه های مقاومت سرنگون می شود.

این منبع خبری در ادامه اضافه کرد که پهپاد مذکور پیش از ساقط شدن یک موضع خالی از نیروی مقاومت عراق را هدف حمله قرار داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع رسانه ای، بامداد امروز، از حمله یک پهپاد به مواضع گروه های عراقی در منطقه مرزی البوکمال سوریه خبر دادند.

رسانه ها گزارش داده بودند که یک فروند پهپاد ناشناس مواضع گروه های مقاومت عراقی در این شهر مرزی را هدف قرار داده اند اما سازمان الحشد الشعبی عراق و طرف های رسمی این کشور، این خبر را تایید یا رد نکردند.

 خودروها و کامیون های نیروهای الحشد الشعبی در اطراف البوکمال، اغلب هدف حملات پهپادی ناشناس قرار می گیرند و واشنگتن نیز ادعا می کند که پهپادهای آمریکایی اقدام به چنین کاری نمی کنند.

مرز القائم-البوکمال تنها گذرگاه مهم موجود میان عراق و سوریه است که در اختیار دولت های دو کشور بوده و قابلیت بهره برداری تجاری دارد، دیگر گذرگاه ها میان عراق و سوریه، یعنی رُبَیعه به دلیل حضور نیروهای کُرد و  ولید-تنف به جهت حضور نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در حال حاضر فاقد قابلیت تجاری سازی در مقیاس انبوه است.

گذرگاه البوکمال در سال ۱۳۹۶، طی عملیاتی مهم و راهبردی توسط جبهه مقاومت از دست داعش آزاد شد و از آن پس جنگنده های آمریکایی حملات نامنظم خود را به این منطقه آغاز کرده اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان