به گزارش لنگرخبر، سامان رضی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: بنده سامان رضی عضو تیم ملی پاراوزنه برداری ایران هستم که ورزش وزنه برداری را پس از سانحه رانندگی که در سال 83 برایم اتفاق افتاد آغاز کردم.



مقام سوم مسابقات پاراوزنه برداری پارالمپیک 2020 توکیو افزود: بنده به تدریج در این ورزش پیش روی کردم و در سال 87 توانستم در مسابقات کشوری در شهر قم شرکت کرده و مقام نخست در رده سنی جوانان را کسب کردم.



ملی پوش گیلانی تیم پاراوزنه برداری ایران خاطرنشان کرد: پس از این مسابقات کشوری در سال 88 افتخار دعوت به تیم ملی پاراوزنه برداری را داشتم و از همان زمان به صورت حرفه ای تمرینات وزنه برداری را دنبال کردم.



وی گفت: مقام سوم پارالمپیک 2020 توکیو، مقام چهارم پارالمپیک 2016 ریو، مدال نقره بازی های پاراآسیایی اینچئون، مدال برنز بازی های پاراآسیایی جاکارتا و موارد دیگر از جمله مقام های بنده در مسابقات بین المللی بوده است.



رضی درباره مشکلات ورزشکاران حرفه ای با معلولیت های جسمی افزود: به طور کلی انجام ورزش حرفه ای در ایران دشوار است و این دشواری برای ورزش معلولین چند برابر می شود؛ از عمده ترین مشکلات بنده در این مسیر نبود امکانات بود.



وی گفت: بنده از داشتن یک باشگاه برای تمرین محروم بودم چرا که در شهرستان محل سکونتم این رشته ورزشی اصلاً وجود نداشت و من ناچار بودم مسافت 70 کیلومتری تا رشت را طی کرده و تمرینات خود را در آنجا انجام دهم.



ملی پوش گیلانی تیم پاراوزنه برداری ایران اظهار داشت: با گذشت سال ها و پس از ورودم به تیم ملی پاراوزنه برداری ایران توانستم با همکاری فدراسیون امکاناتی را در شهرستان مهیا کرده و تمرینات وزنه برداری را در شهر خود ادامه دهم.



وی با بیان اینکه ورزش معلولین در بسیاری از کشورهای دنیا به شکل حرفه ای دنبال می شود اما در ایران این گونه نیست ابراز داشت: البته فدراسیون در این سال ها برنامه های خوبی را اجرا کرده اما این امر نیاز به همت و همکاری بیشتری به ویژه در استان ها دارد.



مدال آور گیلانی رقابت های پارالمپیک 2020 توکیو تصریح کرد: رقابت کردن با کشورها در مسابقات جهانی بسیار سخت شده است لذا همه استان ها باید پای کار بیایند و از ورزشکاران حمایت های بیشتری داشته باشند تا ورزش معلولین در ایران نیز به شکل حرفه ای دنبال شود.



رضی عنوان با اشاره به اینکه عمده مشکلات ورزشکارانی که با معلولیت مواجه هستند نبود امکانات است و تجهیزات سخت افزاری در اختیار معلولین قرار نمی گیرد افزود: در جامعه معلولین از استعدادهای ورزشی بسیار خوبی بهره مند هستیم اما این استعدادها باید حمایت شوند.



وی با بیان اینکه از پدر و مادر و خانواده ام که در طول این سال ها از لحاظ مالی، روحی و روانی از بنده حمایت کردند کمال تقدیر و تشکر را دارم گفت: امیدوارم پس از این نیز بتوانم برای خانواده خود و مردم ایران افتخارآفرین باشم چرا که هدفم شاد کردن مردم است.



به گزارش تسنیم، سامان رضی ملی پوش رشته پاراوزنه برداری اهل شهرستان لنگرود است که در مسابقات پاراوزنه برداری 2020 توکیو توانست در دسته منهای 107 کیلوگرم با مهار وزنه 231 کیلوگرمی در جایگاه سوم بایستد و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان