به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، مصطفی طالبی امروز در جلسه هماهنگی چگونگی برگزاری مراسم تجلیل از مقام علمی و عملی دکتر حاج علی حاج صادقی در سالن اجتماعات شهرداری لنگرود با بیان اینکه حاج صادقی از پزشکان متعهد لنگرودی بود که در سیرجان مشغول به خدمت بوده و خدمات زیادی را انجام داده است، اظهار کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده تا در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مراسم بزرگداشتی در شهرستان لنگرود برای آن مرحوم برگزار شود.



وی با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث پیشنهاد شده خواهرخواندگی دو شهر لنگرود و سیرجان است، گفت: خواهرخواندگی این دو شهر می تواند موجب تبادل تجربیات در حوزه شهرسازی، ارتقای سطح آموزش و استفاده از تجربیات و کارهای انجام شده توسط هر کدام از شهرها مثمربه ثمر و مفید باشد.



سرپرست شهرداری لنگرود با بیان اینکه دکتر حاج علی حاج صادقی از شخصیت هایی است که مردم سیرجان ارادت خاصی به وی داشتند، افزود: شخصیت وی به گونه ای بود که نه تنها طبیب شهر بود بلکه برای مردم حبیب بود و به همین دلیل در قلب های مردم سیرجان جا دارد و محبوب است.







رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه خواهرخواندگی شهرها امری مطلوب و در صورت استفاده از ظرفیت ها مفید خواهد بود، اظهار کرد: طبق آخرین اطلاع خواهرخواندگی دو شهر لنگرود و سیرجان توسط شورای اسلامی شهر سیرجان مصوب شده است.



حجت الاسلام والمسلمین محسن فداکار با بیان اینکه بحث خواهرخواندگی دو شهر لنگرود و سیرجان به زودی در جلسه شورای شهر لنگرود مطرح و ان شالله با نظر موافق اعضا همراه خواهد بود، گفت: به واسطه خواهرخواندگی می توان از ظرفیت های اقتصادی و تجربه های سرمایه گذاری، مباحث فرهنگی و ورزشی و غیره به نفع رشد دو شهر استفاده کرد.



وی با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرستان لنگرود وجود افراد و بزرگانی مانند دکتر حاج علی حاج صادقی است، افزود: امیدواریم با برگزاری همایش بزرگداشت برای مقام علمی و عملی آن مرحوم بتوانیم گوشه ای از شخصیت وی را به نسل جوان بشناسانیم.



رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با بیان اینکه برای برگزاری این همایش برنامه ریزی هایی نیز انجام شده، گفت: نیاز است که برنامه ریزی ها با همکاری همه ادارات و نهادها انجام شود تا همایش که با حضور شخصیت های کشوری و استانی نیز برگزار می شود به نحو احسن و در خور شخصیت آن مرحوم که در زمان حیاتشان خدمات زیادی را ارائه دادند انجام شود.



 







گفتنی است، دکتر علی صادقی در سال ۱۳۰۱ شمسی در شهرستان لنگرود به دنیا آمد. پدرش معروف به حاج ابوطالب و شغل ایشان عطاری بود و به درمان بیماران با داروهای گیاهی در شهر لنگرود می پرداخته است. علی در هفت سالگی مادر خود را از دست می دهد. دکتر صادقی تحصیلات ابتدایی خود را در لنگرود و متوسطه خود را در شهر انزلی و رشت می گذراند و در رشته طب دانشگاه تهران قبول و در ۱۳۲۹ فارغ التحصیل می شود و طی اتفاقاتی برای خدمت رسانی به سیرجان می رود. دکتر در سال ۱۳۳۱ به سیرجان رفت و به استخدام بهیاری سیرجان درآمد. ایشان مدتی در هلال احمر مشغول فعالیت بود. او به صورت ۲۴ساعته مشغول خدمت رسانی بود و هزینه ای از مردم دریافت نمی کرد. ایشان علاوه بر خدمت رسانی در طب در مسائل اجتماعی نیز دست خیر داشته است. دکتر در سیرجان هر آنچه به دست آورد را وقف کرد. او محله فقیرنشین آنجا را انتخاب و بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان را افتتاح کرد. وقتی که دکتر در سال ۱۳۶۹ به رحمت خدا می رود، تشییع جنازه ای برای او برپا می شود که شهرهای سیرجان و کرمان تعطیل شد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان