[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تجلیل از اصحاب سینمایی گیلان با اشاره به تعطیلی حدود دو ساله فعالیت های سینمایی به واسطه شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: انتظار می رود معاونت جدید سینمایی وزارت ارشاد با برنامه ریزی مناسب و درست زمینه بازگشایی و فعالیت دوباره سینماها را فراهم کند.

وی به نقش و تأثیرات سینما در فرهنگ عمومی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی سینما به کارکردهای جدیدی در سطح جامعه دست یافته اند که متولیان باید در راستای این نیاز آفرینی برنامه ریزی کرده و تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه سیاستگذاری ها باید به سمتی حرکت کند که این نیاز در جامعه ایجاد شود، افزود: باید از تجربیات جوامع دیگر در حوزه سینما استفاده کرده و با بومی سازی آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به دیدن فیلم در بخش های مختلف همانند شبکه های خانگی، صدا و سیما و فضای مجازی توزیع شده که باید با یک سیاستگذاری درست به مسیر اصلی خود در سینما بازگردد، اضافه کرد: برای رونق دوباره سینماها باید این اماکن مرکز اولین نمایش ها باشد.

سینماها باید به مرکز اولین نمایش ها تبدیل شود

فاضلی با اشاره به اینکه نمایش فیلم ها و تبلیغات باید به گونه ای باشد که شهروندان بدانند برای دیدن فیلم برای اولین بار باید به سینما بروند، تأکید کرد: چنین سیاستگذاری و برنامه ریزی رونق را دوباره به سینماها باز می گرداند.

وی همچنین به مشکلات معیشتی سینماداران به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: موافقت با تغییر کاربری ها با حفظ هویت فرهنگی سینماها برای خروج از وضعیت موجود و رونق دوباره سینماها باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اکران همزمان فیلم های فجر در استان ها طی سال های و استقبال خوب شهروندان، گفت: این نمونه ای از سیاستگذاری های خوب و تأثیرگذار در حوزه سینمایی است که باید برای سایر بخش این صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به فعالیت سینماها وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان متولیان فرهنگ و هنر استان گیلان تلاش می کنیم تا مشکلات حوزه سینمایی را به وزارت خانه منتقل کرده و عقب ماندگی ها جبران و مشکلات برطرف شود.

فاضلی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد مدیران فرهنگی بر اساس گفته ها و ناگفته ها آن انجام می شود، افزود: مدیران سینمایی استان گیلان باید در تمام برنامه های امور سینمایی مرکز حضور داشته و به نمایندگی از همه مدیران صحبت و نیازهای استان را از مسئولان ارشد وزارتخانه و سازمان سینمایی درخواست کنند.

سینماها باید به مرکز اولین نمایش ها تبدیل شود

در پایان این جلسه از ۱۰ نفر از اصحاب سینمایی و مدیران سینماهای استان گیلان تجلیل و تقدیر شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان