[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با ابزار نگرانی از پیامدهای مسافرت های اخیر، اظهار کرد: عادی انگاری و مسافرت ها از مهم ترین عوامل اوج گیری کرونا در پیک های گذشته بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان، گفت: هم اکنون ۳۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۷۵ در شبانه روز گذشته پذیرش شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۸۱ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، افزود: ۱۷ بیمار جدید نیز امروز به این بخش منتقل شدند.

وی با تأکید بر پرهیز از هر گونه عادی انگاری نسبت به کرونا، اضافه کرد: کرونا بارها نشان داده که از کوچک ترین فرصتی برای اوج گیری دوباره استفاده می کند لذا شهروندان نباید با عادی انگاری و بی توجهی نسبت به این ویروس شرایط را برای ورود به پیک ششم فراهم کنند.

مهرابیان با بیان اینکه عده ای تصور می کنند با تزریق واکسن دیگر به این ویروس مبتلا نمی شوند، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند یک ماه بعد از تزریق دُز دوم واکسن ایمنی نسبی در بدن ایجاد می شود و با وجود این ایمنی شاهد بوده ایم برخی از هموطنان دوباره به کرونا مبتلا شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: تزریق واکسن تنها از شدت بیماری و یا کشندگی آن جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه همچنان شهروندان باید شیوه نامه های را رعایت کنند، ادامه داد: استفاده از ماسک، پرهیز از مسافرت های غیر ضروری، عدم حضور در دورهمی و مهمانی باید با جدیت بیشتری رعایت شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان