[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، گروه مطالعات علم و فناوری موسسه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری گروه جامعه شناسی معرفت انجمن جامعه شناسی دوازدهمین نشست از مجموعه درسگفتارهای «افق های نو» را از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می کند.

این نشست با حضور اسمعیل خلیلی به مباحثی مانند «آیا می توان تاریخ آینده را خواند یا نوشت؟ سایه روشن اُفق های آینده تحوّلات معرفت شناختیِ ایران و خاورمیانه» اختصاص دارد همچنین در این نشست مباحث آیا خاورمیانه می تواند میان تپش ها و توفان های سهمگین راهی به آینده بیابد؟ از دوراهی «بازگشت - پیشرفت» تا دوراهی «شاخه زیتون – اسلحه» تا «عصر واکنش» سپس عصر «شومَنیزم» و محضرِ فلاسفۀ «مُقلّد، مُعترض، مُعترِف» با درنگ و درآمدی بر سخنِ یورگن هابرماس (۱۳۸۱): «من در ایران به یک شُومَن تبدیل شده ام» پرداخته خواهد شد.

این نشست به صورت زنده در اسکای روم و اینستاگرام پخش می شود که علاقه مندان برای حضور و استفاده از این نشست می توانند به آدرس https://www.skyroom.online/ch/masoudgh92/iscs.science.and.society یا www.b2n.ir/iscs رجوع کرده و از آن بهره مند شوند.

گفتنی است علاقه مندان برای دریافت فایل های جلسات قبلی به آدرس https://iscs.ac.ir/ofogheno رجوع کرده و اطلاعات و فایل صوتی این نشست ها را دریافت کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان