[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۳ جدید پذیرش شدند.

مهرابیان با بیان اینکه افزایش بستری های روزانه نگران کننده بوده و زنگ های خطر را به صدا در آورده است، افزود: رعایت شیوه نامه ها در کنار واکسیناسیون می تواند از ابتلاء و بسترهای و فوتی های ناشی از کرونا کم کند.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون به تنها ایمنی ایجاد نخواهد کرد، گفت: عادی انگاری ها و مسافرت های غیر ضرور سبب می شود تا با موج های بعدی کرونا مواجه شویم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند واکسیناسیون و پایگاه و مراکز فعال در این زمینه اشاره و اضافه کرد: واکسیناسیون شرط لازم برای کنترل کرونا است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۳۲ درصد جمعیت نیز هر دُز را تزریق کرده اند.

مهرابیان با اشاره به واکسیناسیون ۷۴ درصد دانش آموزان در گیلان، تصریح کرد: روند واکسیناسیون در استان گیلان مطلوب بوده و تلاش می شود تا با ورود محموله های جدید این روند تسریع شود.

وی در ادامه تأکید کرد: بعد از واکسیناسیون هم شهروندان باید بهداشت فردی و شیوه نامه های را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان