[ad_1]

 به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از برگزاری یک رزمایش از سوی نیرو دریایی این کشور در دریای خزر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این رزمایش سه روزه از فردا دوشنبه شروع و پنجشنبه خاتمه می یابد. قرار است تمرینات فرماندهی و ستادی نیروهای دریایی این کشور در بخش دریای خزر متعلق به باکو برگزار  شود.

 دراین رزمایش کشتی های جنگی و کماندوهای دریایی این کشور تمرین هایی را با تمرکز بر محافظت از زیر ساخت های جمهوری آذربایجان در دریای خزر انجام خواهند داد.

چندی قبل نیز  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد و اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی،کشتی ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر است.

نیروی دریایی این کشور که در واقع  گارد ساحلی  با ماموریت تفحص و جستجو را دارد،  بر دفاع از زیر ساخت های انرژی در دریای خزر تمرکز دارد. یکی از دلایل جمهوری آذربایجان در برکزاری این رزمایش ها نگرانی از عملیات تروریستی محتمل علیه تاسیسات انرژی در دریای خزر است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده تشکیل یگان های جدید همراه  با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را در این زمینه مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. 

باکو در حالی که نیم نگاهی به ارمنستان دارد، در هفته های اخیر رزمایش های متعددی را با ترکیه، پاکستان و گرجستان برگزار کرده است .

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان