[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری گیلان به مناسبت هفته کودک با اشاره به عدم فرصت سازی برای بهره گیری از توانمندی کودکان، اظهار کرد: باید تعامل سازنده میان متولیان فرهنگی و خانواده ها وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت ساختارهای تربیتی خانواده و ایجاد فرصت برای سخن گفتن برای کودکان، افزود: واگذاری عرصه ابراز وجود به کودک، زمینه ساز ریزش عقده ها و گشایش دهان ها است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه کانون پرورش فکری در کشف و پرورش توانمندی کودکان، گفت: کودکی، بهترین دوران و سرشار از نشاط زندگی است و حضور مربیان با دانش و نقش آفرینی آنها تأثیر فراوانی در رشد و بالندگی فرزندان دارد.

وی با بیان اینکه آموزش ها در کودکان ماندگار است، اضافه کرد: آن چه در کودک و نوجوان به یادگار می ماند، گفتارها و روابط اجتماعی است و ارائه بهترین منابع موجود و استفاده از صاحب نظران آگاه، نقش ارزنده ای در رسیدن به این اهداف دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه دین مبین اسلام را سرشار از ظرافت های تربیتی در زمینه اخلاق، رفتارهای فردی و اجتماعی و آموزش های بهداشتی و زیست محیطی دانست و گفت: واگذاری میدان به کودکان و تقویت شاخصه های شخصیتی آنها از توصیه های معصومین (ع) است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه منابع مطالبی جذاب و نیاز سنجی در حوزه کودک و نوجوان، اساسی نسل کودک و نوجوان، ادامه داد:» تولید محتوای مناسب و طراحی مخاطب پسند را در خلق آثار باید مورد توجه قرار گیرد


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان