[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز جعفریان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما در سازمان استاندارد تقلیل بروکراسی های زمانبر است تا واحدهای ارائه دهنده خدمات در کمترین زمان و در صورت عدم وجود نواقص فنی و علمی موفق به اخذ نشان استاندارد شوند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به عملکرد این سازمان در شش ماهه نخست امسال، گفت: هشت گواهینامه استاندارد برای فرآورده های کشاورزی به عنوان گواهینامه حد مجاز آلاینده ها صادر شد.

وی با بیان اینکه در حوزه غذای حلال، گواهینامه برای دو فرآورده لبنیاتی صادر شده است، تصریح کرد: از همه واحدهای تولیدکننده فرآورده های غذایی و سایر محصولاتی که نیاز به نشان حلال دارند دعوت می کنیم تا برای همکاری با ما در این مسیر قرار گیرند.

جعفریان با اشاره به پیگیری های این اداره کل برای تشکیل و تأسیس پژوهشکده استاندارد کشاورزی در گیلان، افزود: تاکنون ۳ گروه پژوهشی برای این موضوع تعریف شده و در صورت امکان به زودی تبدیل به پژوهشکده می شود.

صدور ۸۸۰ گواهینامه استاندارد برای بیش از ۲۴۰۰ فرآورده

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه ۸۸۳ واحد تحت پوشش این اداره کل هستند، ادامه داد: از این تعداد ۶۹۰ واحد فعال هستند و تاکنون ۸۸۰ گواهینامه استاندارد برای دو هزار و ۴۰۶ نوع فرآورده صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت و امنیت مردم بدون هیچ ملاحظه ای با تخلفات مربوط به نشان استاندارد برخورد می کنیم، بیان کرد: تلاش ما این است که تمام فعالیت های لازم برای نظارت بر ارائه خدمت به مردم مورد ارزیابی قرار گیرد.

جعفریان افزود: یک کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد محصولات وجود دارد که افراد می توانند با پیامک آن به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاعات مربوط به مشخصات و اعتبار آن را کسب کنند و در صورت عدم انطباق اطلاعات و پیامک ارسال شده موضوع را جهت پیگیری به شماره ۱۵۱۷ اطلاع دهند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان