[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید رضا فیضی عصر چهارشنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف، گفت: آمار اندک پلمب واحدهای صنفی در شهرستان فومن نشان دهنده فرهنگ بالای اصناف و بازاریان و مشارکت با مسئولان است.

فرمانده انتظامی فومن با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مقاصد گردشگری کشور و استان گیلان محسوب می شود، افزود: ایجاد امنیت و رفع دغدغه های ترافیکی با مشارکت مردم و بازاریان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه پلیس در حوزه های مختلف توانسته کارهای بزرگی را انجام دهد که حاصل آن تأمین و برقراری امنیت است، تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده با تلاش و مجاهدت شبانه روزی مأموران نیروی انتظامی به انجام رسیده تا جایی که پلیس با کمک و مشارکت مردم و سایر سازمان ها در تحقق امنیت پایدار برای این شهرستان موفق عمل کرده است.

سرهنگ فیضی با تاکید بر هشدارهای انتظامی مبنی بر نصب دوربین در مغازه ها از سوی صاحبان واحدهای صنفی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مغازه داران به نصب دوربین های هوشمند اقدام و یا آنها را ارتقا دهند تا در زمان اتفاقات غیر مترقبه خود نیز دچار مشکل نشوند.

فرمانده انتظامی فومن اصناف و بازاریان را بازوان پرتوان نیروی انتظامی در تأمین امنیت دانست و عنوان کرد: ارائه خدمت برای تأمین امنیت پایدار، جلب اعتماد عمومی و برخورداری از سرمایه عظیم اجتماعی همواره مورد توجه پلیس در این شهرستان قرار دارد.

نقش مهم بازاریان در ارتقای فرهنگ عمومی

دادستان فومن با بیان اینکه با توجه به اینکه فومن یکی از شهرستان مذهبی و گردشگری گیلان به شمار می رود بازاریان با رفتار و کردار خود می توانند نقش بسزایی ایفا کنند، افزود: کم فروشی، گران فروشی، قسم دروغ، ربا و غیره در بازار اسلامی نباید جایی داشته باشد.

حجت الاسلام صادق ایران عقیده با تاکید بر اینکه بازار اسلامی با بازارهای زمان طاغوت بسیار تفاوت دارد، اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون همواره بازار دوشادوش نظام و دولت بوده و در همه اتفاقات کشور نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی با بیان اینکه در اوج کرونا بازاریان مشارکت کردن تا مشکلات مردم برطرف شود، ادامه داد: برخی از بازاریان امروز در کشور پا به پای دولت هستند و در جایی اگر کشور با بحران مواجه شود به نفع مردم گام بر می دارند.

نقش امنیت پایدار در رشد و توسعه جوامع

فرماندار فومن نیز در این همایش هفته نیروی انتظامی را فرصت مناسبی برای بیان عملکرد این نیرو دانست و گفت: نیروی انتظامی پناهگاهی امن برای مردم به شمار می رود.

محمد رضا محسنی تصریح کرد: جامعه ای که امنیت پایدار داشته باشد مردم نیز احساس امنیت کرده و زمینه رشد و توسعه جامعه نیز فراهم می شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه وجود امنیت یکی از مهمترین مؤلفه های پیشرفت کشور است، اضافه کرد: نیروی انتظامی ضمن برخورداری از اقتدار همواره در کنار مردم و حافظ جان و مال آنها بوده است و برای تحقق این وظیفه سنگین و مهم با همه توان و جدیت تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه همراهی و همکاری اصناف با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در زمینه رعایت محدودیت ها بسیار مناسب بوده است، افزود: مواجهه با ویروس کرونا و مدیریت این بیماری جز با مشارکت و همکاری همه نهادها، اصناف، بازاریان و دستگاه های اجرایی امکان پذیر نبوده و نیست.

فرماندار فومن به پیشرو بودن بازاریان این شهرستان در کمک های مومنانه اشاره و تصریح کرد: مشارکت، همدلی و همکاری گسترده اصناف و بازاریان این شهرستان در اجرای طرح های مقابله با کرونا برای حفظ سلامت عمومی، قابل ستایش و قدردانی است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان