[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران فرهنگ ترافیک با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در اجرای محدودیت های ترافیکی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده ای با تلاش نیروی انتظامی و ارتقای فرهنگ اجتماعی و قانون مداری به دست آمده است.

وی بر ضرورت شناسایی و بررسی علمی و کارشناسی عوامل بروز تصادفات در استان گیلان، افزود: سه عامل انسانی، خودرویی و جاده ای در کاهش حوادث ترافیکی و آسیب های ناشی از آن مؤثر هستند که عامل انسانی، مهم ترین عوامل است.

استاندار گیلان ادامه داد: اگرچه کاهش خسارات و تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی محقق شده اما فوت بر اثر تصادف به اندازه انگشتان یک دست هم در استان، زیاد است و باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

وی برقراری و وجود نظم در جاده ها و خیابان های کشور و گیلان را نشان از احترام مردم به قانون و قانون گرایی برشمرد و ادامه داد: در مسیر حل معضلات اجتماعی حوزه ترافیک، راهی جز فرهنگ سازی و جلب کمک و مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و همچنین دانش آموزان، نوجوانان و جوانان نیست.

زارع با بیان اینکه بهره گیری از دانش آموزان، نوجوانان و جوانان، دهیاران در امر تقویت فرهنگ ترافیک به عنوان همیاران پلیس بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: برای حل معضل ترافیک باید از مشارکت مردم به ویژه قشر دانش آموز استفاده شود.

وی نهادینه کردن فرهنگ رعایت قانون را مهم ترین مسئله و ریشه رفع بسیاری از مشکلات برشمرد و گفت: باید در زندگی اجتماعی و سیاسی خود یاد بگیریم که قوانین را به درستی انجام دهیم و از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بی نظمی ترافیکی علاوه بر تلف شدن وقت مردم، موجب آلودگی محیط زیست نیز می شود، افزود: مشارکت همه زمینه رفع معضل ترافیک را فراهم می کند.

زارع اضافه کرد: آمارهای کاهش تصادفات و تلفات در گیلان در حالی به دست آمده که شاهد افزایش مسافرت ها و ترددها نسبت به پارسال به استان بوده ایم.

وی بر ضرورت استمرار برگزاری دوره های آموزشی تأکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از دستاوردهای مراعات قانون، به سمت رعایت بیشتر نظم و امنیت و فرهنگ ترافیک گام برداریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان