[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران در سوئد در تازه ترین خبر ارسالی خود به مهر از پروژه ای برای حمایت از خانواده های کم درآمد در سوئد گفت که به همت یک ایرانی راه اندازی شده است.

اوضاع نابسامان اقتصادی که در پی بروز کرونا در حال تاثیرگذاری بر عرصه اجتماعی و اقتصادی است، علیرغم تلاش دولت ها همچنان بر زندگی اقشار آسیب پذیر بیشتر اثرات منفی را دارد. کاهش قدرت خرید و به تبع آن کاهش کیفیت زندگی یکی از چالش های بزرگی است که کل دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. این وضعیت نیز موجب شده تا بنیادهای خیریه هم دست به کار شده و بنابر حس انسان دوستی خود در تسهیل وضعیت دشوار برای قشر کم درآمد تلاش کنند.

در واقع هزینه زیاد خرید مواد غذایی به عنوان یک معضل جدی برای تعداد زیادی از مردم در اروپا و به ویژه سوئد تبدیل شده و روز به روز بر دشواری برخی شهروندان این کشور می افزاید. اما در همین روزها یک فروشگاه مواد غذایی به نام «مات میشونن» که به تازگی نخستین شعبه خود در شهر مالمو را گشوده، به خدمات رسانی عمومی مشغول است. این فروشگاه که محصولات خود را با یک سوم قیمت بازار ارایه می کند تنها به روی افراد و خانواده های کم درآمد باز بوده و سایر افراد عادی اجازه استفاده و خرید از آن جا را ندارند.

این فروشگاه توسط بنیاد خیریه «استاتس میشونن» راه اندازی شده و مدیر این پروژه هم یک ایرانی به نام «علیرضا مباشری» است. به گفته مباشری تنها افرادی که متوسط درآمد خالص ماهیانه کمتر از ۱۰ هزار کرون به دست می آورند، اجازه خرید از این فروشگاه ها را دارند. برای اطمینان و جلوگیری از اجحاف در حق این افراد و قبل از بهره گیری از خدمات آن هم باید ابتدا در سایت اختصاصی این فروشگاه نام نویسی کرد.

بهره برداری از الگوی فوق برای ارایه خدمات به اقشار آسیب پذیر در ایران می تواند بخشی از هزینه های این قشر را کاهش دهد. هرچند در ایران بنیادهای خیریه و افراد خیر زیادی در این حیطه فعالیت داشته و به ارایه خدمات مشغول هستند، اما بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در این حوزه هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان