[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، امین حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان گیلان با اشاره به اجرای طرح «شهر دوستدار سالمند» در هفت کلانشهر کشور، گفت: با وجود نرخ بالای سالمندی در گیلان پیگیری این طرح هنوز در استان آغاز نشده است.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان ادامه داد: مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی، برای تحقق شهر دوستدار سالمند باید هشت حوزه از جمله مسکن، حمل و نقل، مشارکت اجتماعی و خدمات سلامت دنبال شود.

وی با بیان اینکه طرح شهر دوستدار سالمند به عنوان یک سند جامع در استان گیلان وجود ندارد، افزود: برای اجرای این طرح نیازمند ارائه یک سند بومی هستیم.

۱۶.۲ جمعیت گیلان سالمند هستند

معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۶.۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱.۴ درصد سالمندان گیلان مشکوک به کرونا بودند.

جلال برشان با اشاره به نیازمندی بیشتر سالمندان به خدمات بهداشتی در شرایط کرونایی، تصریح کرد: با توجه به حساسیت این رده سنی باید شرایط مطلوب بهداشتی و رفاهی را برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون سالمندان گیلانی، بیان کرد: ۹۱.۹ درصد سالمندان استان دُز اول و ۷۷ درصد آنها نیز دُز دوم را دریافت کردند که نسبت به آمار کشوری وضعیت خوبی داریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان