[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چند روزی از کنترل موج پنجم کرونا در کشور گذشته و در طی این مدت هر روز بر تعداد بیماران ابتلا به کرونا و فوتی های ناشی از این ویروس در کشور کاسته شده و در روز گذشته کمترین نرخ ابتلای روزانه نسبت به سه ماه گذشته ثبت شده است.

ولی با این حال کارشناسان حوزه بهداشت و درمان از افزایش تعداد بیماران ابتلا به کووید۱۹ در برخی از شهرستان های کشور ابراز نگرانی کرده و هشدار آغاز موج بعدی کرونا در کشور را اعلام کردند.

افزایش بیماران مبتلابه کرونا و مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی شهرستان ها نشانه ای از احتمال آغاز خوشه های ابتلای خانوادگی در آینده نزدیک است و بروز چنین اتفاقی می تواند زنجیره ابتلا را دوباره فعال کرده و به دلیل سطح پایین رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه دوباره ویروس منحوس آغاز شود.

گیلان یکی از استان های گردشگری و توریست پذیر در کشور بوده و همین ویژگی در روزهای کرونایی به پاشنه آشیل آن تبدیل شده است زیرا با کوچک ترین تعطیلی مردم از استان های مجاور به گیلان سفرکرده و زمینه ساز آغاز موج بعدی کرونا را ایجاد می کنند.

بنا بر اعلام کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در صورت درگیر شدن استان های گردشگر پذیر با کرونا فقط چند روز زمان لازم است تا استان های مجاور و بعضاً پرجمعیت خود را درگیر کنند، در همین خصوص سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می گوید به دلیل افزایش نسبی تعداد بیماران ابتلا به کرونا و بستری شده در مراکز درمانی گیلان ردپای آغاز موج بعدی کرونا در گیلان به چشم می خورد.

به گفته فردین مهرابیان در حال حاضر ۳۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۷۳ نفرشان در شبانه روز گذشته بستری شده اند که از این تعداد ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یوی بیمارستان های گیلان بستری بوده و ۱۱ بیمار امروز به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۴۹ پایگاه واکسیناسیون در گیلان وجود دارد که برخی از آنان به طور شبانه روزی به افراد خدمات ارائه می دهند زیرا بنا بر اعلام کارشناسان وزارت بهداشت تنها راه جلوگیری از شیوع و موج بعدی کرونا در کشور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام فرآیند واکسیناسیون است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان