[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به اینکه آخرین آمارها و گزارشات علمی در زمینه تأثیرات واکسن بر روند کرونا، اظهار کرد: مردم باید به تزریق واکسن ترغیب و تشویق شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون از مجموع ۶۵ هزار و ۵۱۳ دانش آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت ۴۷ هزار و ۲۴۰ دانش آموز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، افزود: این تعداد نشان دهنده واکسیناسیون ۷۲ درصدی دانش آموزان در رشت است.

فرماندار رشت در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۹۲ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و ۸۰ درصد معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی، تأکید کرد: این روند همچنان ادامه دارد.

وی میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رشت را حدود ۶۵ درصد عنوان و اضافه کرد: این مقدار در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته و شهروندان باید بدانند مهم ترین راهکار در امان ماندن از شر ویروس کرونا توجه به این شیوه نامه ها است.

فتح اللهی با تأکید بر پرهیز از عادی انگاری نسبت به کرونا، گفت: مجموع بیماران بستری در بیمارستان های رشت نیز ۱۲ درصد در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته و هم اکنون ۲۰۵ بیمار کرونایی بستری هستند.

وی همچنین به روند واکسیناسیون در شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه ۹۴۲ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است، اضافه کرد: از این میزان ۶۳۷ هزار دُز نخست و ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ دُز دوم بوده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان