[ad_1]

سید جلال جلالی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کارشکنی دولت آذربایجان در ترانزیت کامیون ها، اظهار کرد: گمرک آذربایجان پس از رسانه ای شدن بحث ترانزیت ارمنستان در تردد کامیون ها به بهانه مختلف مانند خرابی دستگاه ایکس ری، قطعی سیستم و امثالهم مانع تراشی می کند.

وی با بیان اینکه مشکلات ترانزیتی بین ایران و آذربایجان قابل حل است، افزود: با توجه به همسایگی کشور آذربایجان با ایران باید موانع موجود با روش های دیپلماسی حل شود.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اذعان به اینکه اغلب صادرات کالاها از ایران به مقصد روسیه است، گفت: مسیر ترانزیت ایران و البته جزئی از مسیر کریدور شمال و جنوب در قلمرو آذربایجان قرار دارد و ازاین رو روسیه نیز باید با مقامات آذربایجان مذاکره کنند تا این مسیر دستخوش موضوعات موقت سیاسی نشود.

جلالی فر با تصریح بر اینکه مسیر دریایی نمی تواند جایگزین مسیر ریلی و جاده ای شود، گفت: ما نباید به فکر جایگزین مسیر ترانزیتی باشیم چراکه حجم صادرات کشورمان با همه ظرفیت های لجستیکی بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه باید تمامی میسرها را فعال، موانع را برداشته و حتی تقویت کنیم، افزود: در مسیر حمل ونقل دریایی مشکلات فراوانی از قبیل کمبود ناوگان دریایی، فقدان کشتی رو - رو، فقدان کشتی کانتینری، فقدان سردخانه در بنادر انزلی و بنادر جنوبی روسیه و دشواری مقررات و ضعف های خدمات اداری مربوط به ترخیص وجود دارد که باید به دنبال ترخیص مقررات باشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان