[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که شرکا و متحدان بین المللی از نقش آمریکا در جهان بسیار نگران هستند و آمریکا به دلیل اقدامات «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور افول خواهد کرد.

وی که به همران «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با شبکه خبری «فاکس نیوز» مصاحبه می کرد، گفت: «من فکر می کنم که جهان بسیار نگران است. من فکر می کنم که آنها 9 ماه نخست را شاهد بوده و بسیار نگران هستند که آمریکا در حال ترک کردن عرصه جهانی است».

وی به خروج آمریکا از افغانستان و رها کردن تسلیحات آمریکایی در این کشور اشاره کرد. پامپئو به اقدام دولت بایدن برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران نیز اشاره کرد.

پامپئو گفت: «در هسته اصلی آن، چیزی که دولت بایدن از درک آن عاجر مانده واقعیت تلخی است که آنجاست که شر وجود دارد و خوبی وجود دارد. اگر شما از افغانستان بدون در نظر گرفتن پیامدها و تعامل با آن و اطمینان از خوب بودن شرایط عقب نشینی کنید، با افول آمریکا مواجه خواهید شد».

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «اگر شما این را شفاف نسازید که متحد خلل ناپذیر برای اسرائیل هستید، ایران به حماس در نوار غزه راکت می دهد و آنها راکت ها را به سوی اسرائیل شلیک می کنند».

پامپئو اضافه کرد: «اگر شما درک نکنید که انرژی آمریکا، ابزار امنیت ملی قدرتمند فوق العاده ای است اما به جای آن شما آن را بسته و به روس ها دسترسی به بازار اروپایی ها را بدهید و از خاورمیانه بخواهید که ظرفیت تولیدی بیشتری ایجاد کند، شما آمریکا را در خطر قرار داده اید».

وزیر خارجه آمریکا اظهارات خود را «حقایق جنجال برانگیز» توصیف کرده و افزود که انگیزه دولت ترامپ، استفاده از قدرت آمریکا به عنوان نیرویی برای خوبی در جهان بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان