[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه ترین مطلب ارسالی خود به مهر از فعالیت های نهادهای فرهنگی آلمان در ونزوئلا سخن گفته است. این گزارش را در ادامه بخوانید:

بسیاری سرآغاز روابط میان ونزوئلا و جمهوری فدرال آلمان را به دیدار سیمون بولیوار، رهبر جنبش آزادی امریکای جنوبی از اسپانیا و الکساندر فون هومبولت، بنیان گذار جغرافیای نوین می دانند. آنها که از چهره های مهم ونزوئلا و آلمان بودند، در اوایل قرن نوزدهم میلادی با یکدیگر ملاقات کردند و از آن زمان، روابط دو کشور در زمینه های مختلف به خصوص در حوزه فرهنگی، شکل جدیدی به خود گرفت. به طور مثال، سال ها است که موسیقی دانان دو کشور روابط گسترده ای با یکدیگر دارند. علاوه بر این، سفارت آلمان در ونزوئلا، موسسه گوته، بنیاد فرهنگی هومبولت و کلیساهای آلمانی در کاراکاس نیز نقش مهمی در تبادلات فرهنگی میان دو کشور و برگزاری برنامه های هنری در ونزوئلا ایفا می کنند. جالب است بدانید که در کشورهای آمریکای جنوبی و به خصوص در ونزوئلا، علاقه زیادی به یادگیری زبان آلمانی وجود دارد و موسسه گوته حتی در زمان کرونا نیز متقاضیان زیادی برای شرکت در کلاس های زبان داشته است.

انجمن فرهنگی هومبولت

همان طور که پیشتر گفته شد، دیدار سیمون بولیوار، رهبر جنبش آزادی امریکای جنوبی از اسپانیا و الکساندر فون هومبولت، بنیان گذار جغرافیای نوین در اوایل قرن نوزدهم میلادی تاثیر زیادی بر روابط دو کشور داشته است. از این رو، یک قرن بعد، آلمانی ها تصمیمی گرفتند تا برای گسترش روابط با شهروندان ونزوئلا، انجمن فرهنگی هومبولت را در کاراکاس تاسیس کنند. این انجمن که در سال ۱۹۴۹ شکل گرفته است، در راستای توسعه ارتباطات بین فرهنگی میان آلمان و ونزوئلا فعالیت می کند. صفحه این انجمن در فیسبوک می تواند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های آن در کاراکاس در اختیارتان بگذارد. این صفحه را از اینجا ببینید.

توسعه گفت وگوهای بین فرهنگی

از دیگر اقدامات آلمانی ها برای توسعه روابط میان ونزوئلا و آلمان، تاسیس بنیاد کونراد آدناور است. این بنیاد که از سال ۱۹۶۲، فعالیت خود را در کاراکاس آغاز کرده است، برنامه هایی در راستای حمایت از جامعه مدنی، توسعه اجتماعی و اقتصادی، کمک به پیشرفت گفت وگوهای بین فرهنگی و پیش گیری از درگیری های داخلی در ونزوئلا اجرا می کند. علاوه بر این ها، این بنیاد روابط گسترده ای با دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و اتاق های فکر در احزاب و موسسات دولتی در این کشور دارد. سایت زیر می تواند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های این بنیاد در اختیارتان بگذارد:

https://www.kas.de/de/web/venezuela

توسعه زبان آلمانی

آلمانی ها در ونزوئلا نیز مانند سایر کشورها، موسسه گوته را با هدف گسترش زبان آلمانی تاسیس کرده اند. این موسسه در کاراکاس، کلاس هایی برای آموزش زبان آلمانی به بزرگسالان، جوانان و کودکان به صورت آنلاین و حضوری برگزار می کند. همچنین در این مرکز، کلاس های اختصاصی و امتحانات رسمی موسسه گوته نیز برگزار می شود. علاوه بر این ها، موسسه گوته در این کشور با همکاری انجمن ها و سازمان های فرهنگی و هنری، برنامه های فرهنگی متفاوتی برگزار می کند. سایت زیر می تواند اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد:

https://www.goethe.de/ins/ve/de/spr/kur/gia.html

مدرسه آلمانی کاراکاس

مدرسه آلمانی کاراکاس نیز سهم مهمی در توسعه زبان آلمانی در ونزوئلا دارد. در حال حاضر حدود ۷۶۰ دانش آموز از مقطع مهدکودک تا دبیرستان در این مدرسه حضور دارند. دانش آموزان این مدرسه زیرنظر ۷۰ معلم ونزوئلایی و ۱۹ معلم آلمانی به تحصیل می پردازند. البته اکثر معلمان ونزوئلایی در این مدرسه نیز به خوبی به زبان آلمانی تسلط دارند. علاوه بر این ها، مدرسه آلمانی ونزوئلا امکانات زیادی برای دانش آموزان دارد که از آن جمله می توان به سالن بدنسازی و استخر اشاره کرد. دانش آموزان این مدرسه پس از فارغ التحصیلی می توانند در هر دانشگاه معتبری در جهان به ادامه تحصیل بپردازند. سایت زیر می تواند اطلاعات مفیدی درباره فعالیت های این مدرسه در اختیارتان قرار دهد:

https://www.lehrer-weltweit.de/schule/deutsche-schule-caracas-venezuela

انتقال دانشجو و محقق به آلمان

براساس آماری که موسسه تبادلات آکادمیک آلمان منتشر کرده است؛ بیش از ۱۰۰ دانشگاه دولتی و خصوصی در ونزوئلا، مسئولیت آموزش عالی در این کشور را بر عهده دارند. هر چند، دولت ونزوئلا در دهه های اخیر تلاش کرده است تا شرایط آموزش عالی در این کشور را بهبود بخشد، اما بی ثباتی اقتصادی ونزوئلا و کمبود منابع مالی، دست دولت را بسته است. حتی بحران مالی در چند سال اخیر، باعث اعتصاب و تظاهرات زیادی شده است که استادان و دانشجویان نیز در آن شرکت داشته اند. از این رو، بسیاری از دانشجویان و محققان برای ادامه کار و تحصیل ترجیح می دهند که به کشورهای توسعه یافته و کم هزینه تر سفر کنند. در این میان، آلمان مقصد محبوبی برای بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران ونزوئلایی است و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز در این زمینه فعالیت زیادی دارد. این موسسه هر سال لیستی از فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی متعدد برای دانشجویان ونزوئلایی منتشر می کند و دفتر این موسسه در کاراکاس به دانشجویان مشاوره می دهد. سایت زیر می تواند اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار علاقه مندان قرار دهد:

https://www.daad.de/de/laenderinformationen/amerika/venezuela/ueberblick-bildung-und-wissenschaft


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان