[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب الله» و دیگر جریان های شیعی است، امروز (یکشنبه) بار دیگر بیانیه ای در رد نتایج انتخابات این کشور منتشر کرد.

به نوشته وبگاه العهد نیوز، در این بیانیه آمده است که «دستان خارجی» نتیجه انتخابات را ملعبه خود قرار دادند و این درحالی بود که دولت مصطفی الکاظمی نیز بر این روند اشراف داشت و باعث شد تا کمیساریای عالی انتخابات نتواند در مقابل دولت های خارجی بایستد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق، این رخدادها را باعث به لبه پرتگاه رفتن عراق دانست و گفت: «توقع داشتیم که کمیساریای عالی انتخابات این مسیر اشتباه را تصحیح کند تا جلوی بحران را بگیرد، اما این نهاد به طور مشکوکی بر موضع خود اصرار می ورزد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مقاومت عراق همواره و پس از این همچون سدی محکم در برابر طرح های خبیثانه که مردم ما را هدف قرار داده اند خواهد ایستاد و بر حق عراقی ها برای اعتراض به ظلمی که بر آن ها رفته تأکید دارد. نسبت به هرگونه تعرضی به حشد الشعبی مقدس و به کرامت مردم در حالی که از حقوق خود دفاع می کنند، هشدار می دهیم.»

پیش از این بیانیه نیز «محمود الحیانی» عضو و نامزد ائتلاف الفتح در انتخابات زودهنگام پارلمانی ۲۰۲۱ عراق نتایج اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق را کودتا علیه ساز و کار سیاسی و توطئه ای علیه الحشد الشعبی دانسته بود.

در همین راستا «زینب الموسوی» دیگر عضو و نامزد ائتلاف الفتح به وبگاه العهد نیوز عراق گفت این گروه سیاسی از آن جهت که حامی الحشد الشعبی در پارلمان است، در معرض توطئه خارجی قرار گرفته و آرای انتخاباتی اش به سرقت رفته است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اواخر شب گذشته در یک کنفرانس خبری، آخرین نتایج شمارش آراء را اعلام کرد و  با این حال گفت که این نتیجه به صورت نهایی نیست و نتیجه شمارش دستی آراء نیز به این نتایج اضافه خواهد شد و احتمال تجدید نظر در آن وجود دارد. طبق اعلام این نهاد، عمده آراء به گروههای سیاسی ذیل تعلق گرفته است.

جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر»: ۷۳ کرسی 

ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی»: ۳۷ کرسی

ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی»: ۳۴ کرسی

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»: ۳۲ کرسی

حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی: ۱۷ کرسی

ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر»: ۱۲ کرسی

ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری»: ۱۷ کرسی

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان