[ad_1]

این برنامه روز گذشته آغاز شده است. برایان شاتز، شرود براون، ریچارد بلومنتال، الیزابت وارن و تینا اسمیت مخالفت خود با طرح پایلوت دوساله فیس بوک برای عرضه رمزارز و کیف پول دیجیتال را ابراز کرده اند.

به گزارش ایتنا از مهر، در نامه این سناتورها به مارک زاکربرگ آمده است: فیس بوک یک بار دیگر به دنبال توسعه طرح های مربوط به رمزار ارز است و هم اکنون برنامه پایلوت شبکه زیرساخت پرداخت ها را آغاز کرده است. حال آنکه این طرح ها با چشم انداز رگولاتوری مالی متناقض است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در حالی که فیس بوک قادر به کنترل ریسک های فعلی کسب و کارش و ایمن نگه داشتن کاربرانش نیست، نمی توان برای مدیریت یک شبکه پرداخت یا رمزارز به شرکت اعتماد کرد.

در نامه سناتورهای اشاره شده حتی برنامه پایلوت کیف پول رمزارز این شرکت با تحقیقات وسیع قانونگذاران و رگولاتورهایی روبرو خواهد شد که قبلاً نیز به نگرانی هایی در حوزه آنتی تراست اشاره کرده بودند.

فیس بوک در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی یک پروژه رمزارز را به عنوان بخشی از برنامه خود برای ورود به حوزه تجارت الکترونیک و پرداخت های جهانی ارائه کرد. اما این پروژه به سرعت با مخالفت سیاستگذاران در سراسر جهان روبرو شد. زیرا آنها نگران بودند چنین پروژه ای تلاش هایشان برای کنترل سیستم مالی را از بین می برد و علاوه بر گسترش جرایم به حریم خصوصی کاربران آسیب می رساند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رمزارز

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان