[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور تعدادی از مدیران استانی و نمایندگان مجلس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان بندرانزلی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این جلسه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور دارد، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی کوچک ترین منطقه آزاد کشور می باشد اما دارای توانمندی و ظرفیت زیادی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز آن سرمایه گذاران خارجی و داخلی زیادی در این منطقه سرمایه گذاری داشته اند.

سعید محمد با اشاره به واگذاری تمامی اراضی منطقه آزاد انزلی به بخش تولید و تجارت گفت: منطقه آزاد انزلی برای قرارگیری بر روی ریل توسعه و تحقق انتظارات صادراتی نیازمند گسترش اراضی است.

وی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را موتور محرکه توسعه و به عنوان تأمین کننده نیازهای کشور دانست و بیان کرد: قوانین مالیاتی،ارزش افزوده،گمرکی و همچنین بروکراسی اداری از دیگر مشکلات مناطق آزاد است و با عنایت به اینکه مردم و فعالان اقتصادی دغدغه مند می باشند، وظیفه ما پیگیری این مشکلات است.

مشاور رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: این منطقه اگرچه کوچک اما ظرفیت بسیار بالا و سرشاری دارد و یکی از بزرگ ترین ظرفیت های آن  بندر کاسپین و کریدور لجستیکی شمال-جنوب است که با توجه به مسائل موجود در ناحیه قفقاز، اهمیت این مسیر ترانزیتی مهم بین المللی دوچندان شده است.
 

محمد، بر لزوم تسریع در عملیات تکمیل اسکله های بندر کاسپین تأکید کرد و افزود: این بندر مشکلات زیادی در اجرای بازوی غربی دارد که اصلاح آن زمان بر بوده و باید در دستور کار قرار گیرد تا زیرساخت های این کریدور راه اندازی شود.


نقش مؤثر منطقه آزاد انزلی رشد شاخص های اقتصاد کشور

سید کاظم دلخوش عضو فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به نقش آفرینی منطقه آزاد انزلی در سطح ملی اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی با برخورداری از دو بندر فعال و بزرگ به لحاظ اقتصادی در رشد شاخص های اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار است ولی این منطقه با موقعیت جغرافیایی ممتاز و استقبال سرمایه گذاران کوچک ترین منطقه آزاد کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندرانزلی نیز در این جلسه  با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بخش توسعه اقتصاد دریا محور گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند  توسعه سرزمینی خود را در امتداد دریا ادامه دهد و با استحصال از دریا در صنایع آبزی پروری به رونق اقتصادی گیلان و کشور کمک کند.

به گزارش فارس، تأکید بر افزایش نقش مناطق آزاد در شرایط تحریمی کشور، جذب سرمایه گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی و بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت اتحادیه گمرکی اوراسیا از طریق منطقه آزاد انزلی از جمله نکات مهم مطرح شده در این جلسه بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان